عرضه اولیه ایمیدرو ،معادن و فروش زمین/ بورس تهران چندین برابر شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از چهار طرح شرکت بورسی ملی مس گفت: سال گذشته بخش معادن ۲۶ هزار میلیارد پروژه در کرمان افتتاح شد و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شود که پاسخ قاطع که کارگران، مسئولان و مدیران به استکبار است که علی‌رغم توطئه‌ها، پیش می‌رویم و اشتغال زایی می کنیم و بازارسرمایه را رونق می‌بخشیم.

وی با تاکید بر لزوم آزادسازی پهنه های معادن و برای افزایش اشتغال زیاد ادامه داد: اختلافاتی بین محیط زیست و معادن وجود دارد که باید تلاش شود در شورای عالی محیط زیست حل و فصل شود.

رئیس جمهور تاکید بر واگذاری سهام شرکت های دولتی حوزه معدن به مردم گفت: به ایمیدرو توصیه می شود اقدام به عرضه سهام در بورس کند. بورس تهران استعداد بسیار زیاد دارد و می‌توانیم بورس را به چندین برابر برسانیم. بورس وقتی زنده است که دولت اقدام به عرضه سهام جدید کند. 

روحانی ادامه داد: در حالی سهام عدالت نیز در بورس عرضه خواهد شد که اکثریت قاطع شرکت های حاضر در سهام عدالت بسیار سودده هستند و به راحتی در بورس به فروش خواهند رفت. راه های فراوانی برای فروش این سهام توسط مردم وجود دارد و از پول آن استفاده کنند.آن هم در شرایط سخت ناشی از تحریم و کرونا که باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده و کسانی که نیازمند هستند می‌توانند سهام را به فروش برسانند.

روحانی با اشاره ظرفیت های آزاد نشده در حوزه سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: در زمینه بورس موضوعات نظیر فروش زمین های بزرگ و عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس را تا کنون مطرح نشده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام