پیش بینی این هفته بورس و معرفی سه گروه با احتمال معاملات مثبت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی اولین روز هفته را با ادامه حمایت های روحانی ، جهانگیری و همتی و شاخص 977 هزار و 923 واحدی آغاز می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: شاخص در هفته گذشته پس از رشد خیره کننده در نزدیکی سطح یک میلیون واحدی با تردید و عرضه معامله گران و افزیش عرضه خصوصا از طرف حقوقی ها در نمادهای بزرگ همراه شد که البته در نهایت بیشتر سهام کوچک را به مرحله اصلاح برد.

در بازارهای جهانی وضعیت نفت و بازارهای سهام در حال بهبود است و فلزات نیز بهبود روند قیمتی داشند و نفت برنت به بیش از 30 دلار بازگشت. امید به کشف داروی درمانی و پیشگیری کننده بیماری کرونا و البته عادی شدن آمارها بهبود روند کالاها را به دنبال داشته است.

در بازار ارز هم دلار پایین تر از 16000 تومان دوامی ندارد و با توجه به روند تقویت دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها، نوسانات مثبت نرخ دلار رخ داد . به نظر می رسد پس از این نوسان باید مجددا نظاره گر افزایش قیمت آرام نرخ ارز بود .

اما در بازار سهام، شرکت های بزرگ در حال جبران عقب ماندگی از کوچکترها هستند و البته تردیدهایی در رابطه با ارزندگی به وجود آورده اند. جدی تر شدن تحول در سیستم پولی در کنار افزایش قابل توجه تورم در بازارهای کالایی ، علیرغم ثبات نسبی قیمت ارز ، بازار سهام را با ادامه توجه نقدینگی همراه کرده و به نظر می رسد این هفته نیز شاهد ادامه تقاضا در نمادها و گروه های بزرگ باشیم.

در بانکی ها و بیمه ای ها و البته خودرویی ها نیز به نظر ، همچنان روند معاملات به خصوص در نمادها بزرگ مثبت باشد.

تورم پیش رو در اقتصاد با توجه به سرعتی که گرفته و حجم نقدینگی سالهای اخیر ، روندی غیر قابل پیش بینی برای بازار سهام ایجاد کرده و شاید خوش بین ترین فعالان نیز انتظار چنین شتابی را از بازار نداشتند. به هرحال عواملی همچون تامین مالی از بازار و عزم دولت در واگذاری شرکت ها و تورم افسار گسیخته و نقدینگی سرگردان از دلایل رشد بازار در این مقطع هستند و به نظر می رسد حداقل تا پایان دوره ریاست جمهوری فعلی وضعیت کم و بیش ادامه داشته باشد.

انتهای پیام