آمار قائم مقام مدیرعامل سایپا از ثبت نام و تحویل محصولات به مشتریان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید باقری با بیان اینکه سایپا به عنوان یک بنگاه تولیدی و یکی از دو خودروساز بزرگ در حیطه اختیارات و وظایف برای تنظیم بازار تلاش کرده، گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۹۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هموطنان در طرح های فروش اینترنتی سایپا موفق به ثبت‌نام و پیش خرید خودرو شده‌اند.

وی افزود: ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم عرضه توسط خودروسازان و نیز عدم امکان ثبت نام اینترنتی (حداقل در خصوص سایپا) صحت ندارد و در سایپا هر آنچه توان تولیدی داشته‌ایم به کار گرفته‌ایم و هرچه تولید کرده‌ایم به مشتری تحویل داده‌ایم. مجموع خودروهای تحویلی و ثبت‌نامی سایپا در سه ماه گذشته ۲۴۰ هزار خودرو بوده که آمار قابل قبولی برای نقش آفرینی یک خودروساز در تنظیم بازار به حساب می‌آید.

این مقام مسئول قیمت های اعلام شده برای خودروها را هیجانی و غیرواقعی توصیف کرد و با بیان اینکه معامله‌ای با این قیمت‌ها در بازار اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: قیمت سازی هدفمند در سایت های خرید خودرو توسط عده ای خاص و ایجاد وسوسه در مصرف‌کنندگان برای فروش خودرو به دلیل ایجاد ظرفیت کسب سود چند ده میلیونی در کنار فضاسازی‌های رسانه‌ای افرادی که نفع آنها در واردات خودرو و تضعیف صنعت خودرو است، باعث شده افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد (حتی برای پراید که تولید آن متوقف شده و ماه ها است به فروش نمی‌رسد) به دروغ به خودروساز نسبت داده شده و یک فضای سنگین و تصنعی بر علیه تولیدکننده ایجاد شود.

باقری با بیان اینکه رهنمود اخیر رهبری در ممنوعیت واردات خودرو به عنوان یک خط‌ مشی صحیح و اصولی بیانگر نگاه ایشان به تقویت صنعت داخلی است که باید سرلوحه اظهارات و اقدامات نهادها و سازمان‌های متولی و مرتبط با صنعت خودرو قرار گیرد، عنوان کرد: با تاکید مدیریت ارشد سایپا مبنی بر طراحی به روز و مدرن محصولات جدید این گروه، رشد بسیار خوبی را در حوزه افزایش کیفیت و شاخصه‌های روزآمدی شاهدیم و در سال جاری حداقل سه محصول جدید سایپا به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام