پیش بینی وزیر بهداشت از پاییز سخت و ناامیدی دو ساله از تولید واکسن کرونا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،سعید نمکی در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران اعلام کرد: باید در حالت آماده باش باشیم. زیرا اگر ویروس کرونا تغییر رفتار دهد،تمام معادلات به هم می‌ریزد.پیش بینی می‌شود که پاییز سختی در پیش داشته باشیم زیرا آنفلوآنزا و کرونا با هم بروز خواهند کرد.

وی افزود: اگر در پاییز موج بعدی بیماری بروز کند و جهش ژنتیکی عمده‌ای نداشته باشد،دیگر با شرایطی که تاکنون داشته ایم مواجه نشده و با کرونایی آرام‌تر روبه‌رو خواهیم بود. زیرا وقتی ویروس در طبیعت بچرخد،ایمنی را بالاتر می‌برد و رفتار آن آرام‌تر می‌ شود باید تلاش کنیم داروهای ضدویروس موثرتری را شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ نباید به تولید واکسن کرونا امیدوار بود. زیرا بسیار زمان‌بر است. بنابراین باید پاییز را به خوبی مدیریت کنیم.در سال جاری واردات واکسن آنفلوآنزا افزایش خواهد داشت تا تمام گروه‌های آسیب پذیر واکسینه شوند.

نمکی گفت: ویروس کرونا متفاوت است و باید با نگاهی متفاوت به کرونا نگریست.زیرا نمی توان رفتار آن را پیش بینی کرد و شتاب زده نظر داد. بین ۴ تا ۶ ماه زمان لازم است تا در باره این موضوع با قاطعیت بیشتری سخن گفت.

انتهای پیام