مدارس از هفته آینده صرفا برای رفع اشکالات دانش آموزان بازگشایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا  با ارائه گزارشی از روند شیوع ویروس کرونا و اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته اظهار داشت: امروز ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها در اقدامات برای کنترل و مقابله با این بیماری سرافراز و آبرومند است. از ۲۵ فروردین و گذشت دوره اوج بیماری، آمار فوت شدگان عملا همانند قبل ۲۵ اسفند از ۳ رقمی به دو رقمی رسید. در دوره مبارزه با کرونا نگذاشتیم برخلاف بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا اولویت نان یا جان به راه بیفتد و خیلی حساب‌شده هم حفظ سلامت مردم و هم توجه ویژه به نان و اقتصاد مردم در اولویت قرار گرفتند.

وی به رفع برخی محدودیت‌ها از ۲۳ فروردین در استان‌ها اشاره کرد و افزود: از سی‌ فروردین نیز در تهران مغازه‌هایی که خطر فعالیت آنها بسیار کم و متوسط بود باز شدند و هفته آینده ممکن است موارد دیگری را خیلی حساب شده و براساس آمار و ارقام روزانه وزارت بهداشت بازگشایی کنیم. با وجود فشار تحریم‌ها، کار بزرگی انجام گرفت و همه آمار و ارقام از جمله آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و متوفی‌ها قابل قبول است و اکنون در بسیار از تجهیزات و ملزومات بهداشتی و درمانی می‌توانیم صادر کننده باشیم.

رییس جمهور به تقسیم کشور به سه منطقه قرمز، زرد و سفید و یا کم خطر اشاره کرد و ادامه داد: اکنون ۱۵۸ شهرستان جزو منطقه سفید و یا کم خطر هستند در این مناطق فعالیت‌ها از جمله در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و امروز هم تصمیم گرفتیم از هفته آینده مدارس صرفاً برای دانش‌آموزانی که مایلند اشکالات را از معلمین سوال کنند، گشوده شود و البته الزامی نیست و برای دانشگاه‌ها هم تصمیمات خاصی را اتخاذ کردیم.

روحانی با برشمردن مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و اقدامات دولت برای کاستن از این مشکلات عنوان کرد: تامین مخارج بیکاری و بهداشت و درمان بسیار مهم بود و چون منبعی برای آن نداشتیم با موافقت رهبری یک میلیارد یورو برای این امر اختصاص پیدا کرد که ۳۰ درصد آنها پرداخت شده و بقیه‌ هم پرداخت می‌شود و این کار بسیار ضروری و مهم و یک نیاز قطعی بود.

وی به موضوع سهام عدالت اشاره کرد و گفت: موافقت رهبری با آزادسازی سهام عدالت درکنار اقدامات دیگر، بزرگترین کمکی است که در این مقطع خاص برای اقشار ضعیف جامعه از طریق این سهام انجام شد.

انتهای پیام