سود سهام شرکت بزرگ نفتی آمریکا ۹۰ درصد افت کرد /زیان ۵. ۴ میلیارد دلار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت آپاچی در پی شیوع کرونا ۵. ۴ میلیارد دلار معادل ۱۱ دلار و ۸۶ سنت در هر سهم، طی سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی زیان کرده است.

بر اساس این گزارش،آپاچی همانند سایر شرکت‌های آمریکایی هزینه‌های سرمایه‌ای را ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته پایین آورده و به ۱.۱  میلیارد دلار رسانده و در پی افت ۹۰ درصدی سود سهام از پول نقد باقی‌مانده از سود سهام برای تقویت شرایط مالی‌ استفاده خواهد کرد.

این شرکت تعداد چاه‌های حفاری در حوزه پرمیان را از ۲۱ حلقه چاه به یک چاه کاهش داده و قصد دارد تمام فعالیت‌ها را پس از تکمیل این حلقه چاه باقی مانده متوقف کند. تولید روزانه بزرگ‌ترین شرکت‌ حوزه پرمین طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی با کاهش ۷ هزار بشکه ای ۹۶ هزار و ۹۱۹ بشکه بود.

این تعداد از ۱۰۳ هزار و ۲۷۵ بشکه در روزی که در پایان ۲۰۱۵ تولید شد کمتر است. تولید بین‌المللی این شرکت در مصر و دریای شمال هم طی سه ماهه اول سال‌جاری میلادی کاهش داشت، تولید این شرکت در این دوره زمانی ۷ هزار بشکه در روز پایین آمد.

به‌رغم این کاهش تولید ماه گذشته از دومین اکتشاف بزرگ در بلوکی که با شرکت توتال فرانسه در سورینام شریک بوده خبر داد که فعالیت‌های حفاری آن  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام