کن ۲۰۲۰ لغو شد / نمایش فیلم‌ها در سایر جشنواره‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایندی‌وایر، تیری فرمو اعلام کرد: هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۰ برگزار نمی شود اما فهرست آثار پذیرفته شده در ژوئن (خرداد) اعلام خواهد شد. این دوره هیات داوران و جایزه‌ای نخواهد داشت  امیدوار  هستم اسپایک لی برای دوره آینده در ۲۰۲۱ ریاست هیات داوران رقابتی کن را بر عهده گیرد.

وی افزود: فیلم‌های منتخب در فهرست رسمی جشنواره می‌توانند تحت عنوان "کن ۲۰۲۰" در سینماها و سایر جشنواره‌های سینمایی از جمله ونیز، تورنتو، دوویل، سن سباستین، آنگولم، نیویورک، بوسان و جشنواره لومیر فرانسه به نمایش گذاشته شوند.

بر اساس این گزارش، مسئولان جشنواره کن پیش از این،تاریخ برگزاری را به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان ژوئن و اوایل جولای به تعویق انداختند اما امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با تمدید شرایط قرنطینه، برگزاری هر جشنواره و رویدادی که مستلزم تجمع افراد می‌شود را حداقل تا اواسط ماه جولای (اواخر تیر) ممنوع اعلام کرد.

در نتیجه این تصمیم، برگزاری جشنواره بار دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. شلوغی فصل جشنواره‌ها در پائیز نیز سرانجام مسئولان کن را بر این داشت تا قید جشنواره ۲۰۲۰ را بزنند. با این حال، بازار جشنواره به صورت مجازی از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام