زمان احتمالی برشگت طرح ترافیک تهران و برنامه‌های جایگزین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازتسنیم،مناف هاشمى در حاشیه جلسه شوراى ترافیک تهران گفت: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک، پیشنهاد اجراى مجدد آن پس از شب هاى قدر و یا ابتداى خرداد بررسى و مقرر شد با رعایت تمام اصول بهداشتى و فاصله گذارى اجتماعى انجام شود.

وى افزود: لغو این طرح،افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه، افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای،افزایش پارک دوبله و کاهش ظرفیت معابر را در پى داشته است.بنابراین پیشنهاد شده در مرحله اول،زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 19 بود به 8 صبح تا 16 کاهش یابد و در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

این معاون ادامه داد: با توجه به اینکه زمان کار ادارات از ساعت  7 صبح تا 14 منظور شده لذا سفرهای کاری در این طرح،مشمول محدودیت تردد نخواهند شد. همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح نیز تخفیف‌هایی بیش از حد معمول در نظر گرفته شده است.

هاشمى گفت: تمهیداتی نیز برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته شده به طوری که ٢ تا ٣ هزار مورد  مشمول تسهیلات در این طرح خواهند شد. ابعاد مثبت و منفى این طرح طی دو هفته پس از اجرا بررسى و سنجیده شده و در صورت لزوم، اصلاحات انجام خواهد شد.

انتهای پیام