رونق بورس نشاط آور است /لزوم هدایت نقدینگی به سمت تولید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مشرق، ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار داشت: به وزیر صنعت گفته ام، نظام تولید و توزیع خودرو نیاز به جراحی دارد. نباید در نحوه فروش خودرو به گونه‌ای عمل کرد که هیزمی بر آتش دلالی باشد. برخوردهای قاطع قضایی با اخلالگران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت اما این برخوردها منجر به اصلاح نظامات نمی‌شود باید نظامات به گونه‌ای اصلاح شود که از درون اخلال گر و رونق دلالی و سوءاستفاده درنیاید. هم تولیدکننده از این شرایط ناراضی است هم مردم.

وی افزود: رونق بورس برای همه نشاط آور است اما برای جلوگیری از آفات محتمل و تولید پرونده در آینده باید مراقبت شود تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود. مبارزه با قاچاق، ایجاد دادگاه‌های تجاری و تثبیت حقوق مالکیت سه خواسته لازم الاتباع رهبری از دستگاه قضایی در دیدار با اصحاب تولید بود.رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان یافته بالاخص در مناطق بندری در اولویت دستگاه قضا است. صدور آرای متقن و تخصصی در دادگاه‌های تجاری تهران و مراکز استان‌ ها در آینده نزدیک، تاثیرمستقیم بر بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.

رییسی ادامه داد: تحکیم و توسعه اسناد رسمی در مقابل اعتبار اسناد عادی برای تثبیت مالکیت اشخاص یکی از برنامه‌های اصلی تحولی دستگاه قضایی است که مطالعات آن تا پایان خرداد به پایان خواهد رسید. تمام تلاش دستگاه قضا در این ایام حفظ سلامت زندانیان و رفع نگرانی از خانواده‌های آن‌ها بود.

انتهای پیام