تولید ایران خودرو و سایپا منوط به تامین ارز و ریال است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی صادقی نیارکی به فعالیت هایی که در دوره جدید توسط شرکت های خودروسازی باید صورت گیرد اشاره کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمت ها و شکست حباب قیمت ها خواهد شد اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تامین خودرو است.

وی افزود: تامین خودرو باید به گونه ای باشد که نهادهای پولی و مالی نقدینگی صنعت خودروسازی را تامین کنند و از سویی بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز این صنعت و صنایع وابسته به آن را تخصیص دهد. هدف گذاری شرکت های خودروسازی تولید روزانه 4 هزار دستگاه خودرو است، رسیدن به این تیراژ تولید منوط به تامین ارز و ریال خودروسازان است. در این میان تکالیفی هم برعهده خودروسازان از جمله واگذاری اموال و دارایی های غیرتولیدی، افزایش بهره وری و توسعه صادرات گذاشته شده است.

این مقام مسئول درباره تمهیدات جدیدی که برای صنعت خودرو در راستای آرامش بازار اتخاذ شده ، ادامه داد: خودروسازان از بهمن97 هیچ افزایش قیمتی نداشتند و هر افزایش قیمتی مربوط به بازار است. برای کنترل قیمت در بازار اقدامات جدیدی شده که امید به اثرگذاری زیاد است. هدف وزارت صنعت این است به سمت واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع حرکت کند.لذا با سیاست های جدید از جمله فروش خودرو به افراد بالای 18 سال، 36ماه عدم خرید خودرو و باطل شدن ضمانت بعد از سه ماه از مصرف نکردن، می توان به هدف فوق دست یافت.

صادقی نیارکی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که همه بدانند خودرو کالای سرمایه ای نیست و مصرفی است. بدین جهت حذف سود مشارکت در ثبت نام خودرو یکی از اقداماتی است که صورت گرفته است.

انتهای پیام