ستاد تنظیم بازار قیمت‌ پایه محصولات فولادی در بورس کالا را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ستاد تنظیم بازار ، قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا را تصویب کرد. طبق این مصوبه قیمت پایه عرضه شمش فولادی معادل ۸۸ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران در خلیج‌فارس بر مبنای محاسبه نرخ ارز نیمایی تعیین شد.

همچنین مقرر شد سقف رقابت در معاملات شمش فولادی در بورس کالا ۱۲ درصد باشد که پیش از این معادل ۸۳ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران بود. قیمت پایه عرضه میلگرد نیز ۱۱ درصد بالاتر از میانگین قیمت هفتگی شمش فولادی تعیین می‌شود و سقف رقابت در معاملات نیز ۱۰ درصد تعیین شد.

قیمت‌های پایه تیرآهن، نبشی و ناودانی نیز بر اساس ۱۴ درصد بالاتر از میانگین قیمت هفتگی شمش در بورس کالا و با سقف رقابت ۱۰ درصد و قیمت پایه ورق گرم ۹۵درصد قیمت جهانی و سقف رقابت در معاملات نیز ۵ درصد مصوب شد.

قیمت پایه ورق سرد نیز تا اطلاع ثانوی ۲۰ درصد بالاتر از قیمت میانگین کشف‌شده ورق گرم تحویلی به مشتریان خواهد بود و سقف رقابت در معاملات  ۵ درصد خواهد بود.همچنین مقرر شد تولیدکنندگان محصولات نهایی در صورت خرید از بورس کالا با یک ماه تنفس ۶۰ درصد محصول خریداری شده در بورس کالا را عرضه کنند تا امکان خرید مجدد و صادرات را داشته باشند.

با اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به اینکه در تصمیمات اخیر وزارت صنعت، مشارکتی نداشته مقرر شد این تصمیمات ستاد تنظیم بازار فعلا مصوب و اجرایی شود و پس از دو هفته اگر انتقادی به روند معاملات وجود داشت، بسته پیشنهادی تشکل‌های مرتبط در کمیته تخصصی فولاد بررسی و نظرات آنها اعمال شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام