سرمایه‌گذاری در صنعت برق دو برابر می‌شود/ سهم ۶۰ درصدی غیر دولتی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش حجم سرمایه‌گذاری در صنعت برق گفت: صنعت برق با وجود پیوستن سالانه یک میلیون مشترک جدید و  لزوم پاسخگویی به تعهدات، ظرفیت سازی برای توسعه بخش‌های صنعت، کشاورزی و سایر حوزه های خدماتی نمی‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری متوقف بماند و باید متناسب با توسعه بخشهای تولیدی،ظرفیتهای لازم را ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه در  شبکه برق، میزان تحقق منابع  حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان بوده که صنعت برق را ناگزیر به اولویت بندی طرح ها کرده است.در مرحله نخست بیشتر برای تامین‌کنندگان طرح های اصلی بخش توزیع اجرا می‌شود و گشایش اعتبارات اسنادی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۶۰ درصد برق کشور توسط بخش غیر دولتی و خصوصی، پیمانکاران و تامین‌کنندگان تجهیزات تولید می شود.در دهه اخیر نرخ ارز حدود ۱۲ برابر و قیمت فولاد بیش از ۶ برابر افزایش یافت و قیمت برق ۱.۷ برابر رشد کرد که منجر به افزایش هزینه ها در این صنعت شده است.

رجبی مشهدی گفت : آمادگی داریم جلسه ای با بخش خصوصی در توانیر برگزار کنیم و مطابق قانون و ضوابط با استفاده از نقطه نظرات بخش خصوصی سازوکاری برای حل مسایل به کار بندیم و نگرانی این بخش را تا حد امکان رفع کنیم.

انتهای پیام