برنامه "غزر" برای افزایش ۶۵ درصدی تولید و فروش و تقسیم سود قابل توجه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن امینی با بیان اینکه تضمین امنیت و تامین نیاز غذایی مردم همواره به عنوان رسالت اصلی زرماکارون بشمار رفته، گفت: زر ماکارون به عنوان بزرگترین بخش خصوصی فعال در این حوزه از سال 96 با افزایش ظرفیت تولید در حوزه ماکارونی به بیش از 450 هزار تن در سال ظرفیت بالایی برای تبدیل گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به محصولاتی با ماندگاری بالا ایجاد کرده است.

وی در خصوص بودجه پیش بینی شده گروه زر در سال 99 توضیح داد: در نظر داریم سال جاری تولید را با استفاده از ظرفیت تولید موجود ( 456 هزار تن در سال) به بیش از 65 درصد افزایش دهیم. در همین راستا با تولید بیش از 300 هزار تن انواع محصولات ماکارونی و پاستا و در صورت رفع نیازهای داخلی درصدد هستیم تا با گسترش فعالیت های صادرات در بازارهای بین المللی، سود مناسبی را عاید سهامداران کنیم .

این مقام مسئول درباره روند ارزش گذاری صورت گرفته با وجود برنامه های توسعه ای عنوان کرد: بودجه مورد قبول بورس و شرکت مشاور در گزارش ارزش گذاری با میزان 245 هزار تن محتاطانه فرض شده که طبیعی است. امید می رود با پذیرش بزرگترین واحد پالایشگاه غلات در بازار سرمایه و کسب سود مطلوب در اولین حضور مستقیم در این بازار بتوانیم درمسیر شفافیت، جلب اعتماد عموم سرمایه گذاران و توسعه گام برداریم.

امینی درباره میزان سود شرکت در سال 98 تصریح کرد:  پس از کشف قیمت در بورس و عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون مجمع سالانه در مهلت های قانونی برگزار خواهد شد و در صورت موافقت سهامداران در نظر است تا سود قابل توجهی را تقسیم کنیم. در حال حاضر کل تولید گندم حدود 13 میلیون تن در سال است که 85 درصد از  آن در غالب نان و 15 درصد مابقی در سایر محصولات مصرفی خانوار مصرف می شود. با توجه به محدودیت های آرد به عنوان محصول میانی از حیث ماندگاری سهم محصولات تبدیلی مثل ماکارونی و پاستا در سبد خانوار مردم با واقعی سازی قیمت آرد و نان افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ماکارونی و پاستا به عنوان محصولاتی  با ویژگی هایی از قبیل کالری بالا و سازگاری با ذایقه مردم این قابلیت را دارد تا با ماندگاری بالا نسبت به نان نقشی مهم در امنیت غذایی آحاد مردم ایفا کند.

بنابراین گزارش، فردا (چهارشنبه ۷ خرداد) ۱۲درصد از سهام معادل ۱۹۲ میلیون سهم شرکت زر ماکارون در بازار دوم معاملات بورس عرضه خواهد شد و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم با دامنه قیمت در ثبت سفارش از ۴۳۰۰ تا ۴۵۵۰ تومان خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام