مهمترین مصوبات شورای عالی بورس درباره سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین فهیمی با بیان اینکه نشست شورای عالی بورس عصر سه شنبه در وزارت اقتصاد برگزار شد به سنا گفت:‌ مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها برای فروش یکجای ۳۰ درصد از سهام از ۱۰ به ۱۳ خرداد ماه افزایش یافت.

وی ادامه داد : ‌بانک ها موظف هستند ظرف سه روز سفارش ها را تجمیع و از طریق کارگزار منتخب در بازار سرمایه به فروش رسانده و وجه حاصله را به حساب دارندگان سهام عدالت یا متقاضیان فروش واریز کنند.

این مقام مسئول دومین مصوبه نشست شورای عالی بورس را تمدید یک هفته ای انتخاب مستقیم مشمولان سهام عدالت اعلام کرد و افزود:‌ مشمولان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه فرصت دارند به سامانه  samanese.ir مراجعه و روش سهامداری مستقیم را انتخاب کنند. با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

فهیمی عنوان کرد: طبق وعده، آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خرداد به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

وی توضیح داد: البته این به معنای درخواست یا تشویق برای فروش سهام نیست بلکه درخواست می شود این دارایی ارزشمند را در سبد دارایی نگهداری کنند. اما چنانچه قصد فروش این سهام را دارند، می توانند با دو روش سفارش یکجای فروش با اعطای اختیار به شبکه بانکی به شعب بانک ها مراجعه کنند و یا اینکه از روز دهم خرداد در دفاتر شرکت های کارگزاری حضور یابند و به انتخاب خود تا سقف ۳۰ درصد از سهام را به فروش برسانند.

انتهای پیام