اعلام آمادگی روحانی برای توسعه روابط چند جانبه با سوئیس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شبکه خبر، حسن روحانی طی گفتگوی تلفنی با سیمونتا سوماروگا با استقبال از اقدام سوئیس در راه‌اندازی سازوکار مالی گفت: ایجاد این سازو کار می‌تواند در این شرایط سخت تاثیرگذار باشد و انتظار داریم با فعال‌تر شدن آن مواردی از منابع مالی ایران در برخی کشورها عملیاتی شود.

وی افزود: ایران برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی،علمی و بهداشتی با سوئیس آمادگی کامل داشته و مایل به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا است. انتظار می رود تلاش‌های دو جانبه در مسیر صلح و ثبات همچنان ادامه داشته باشد.

روحانی با اشاره به اهمیت حفظ برجام به‌ عنوان توافقی بین‌المللی گفت: ضرورت دارد که اتحادیه اروپا به‌ویژه سه کشور اروپایی در قبال حفظ برجام اقدامات لازم را برای ایجاد توازن در اجرای تعهدات برجامی انجام دهند و سوئیس نیز می‌تواند کمک کند تا پایه‌های برجام استحکام یابد.

همچنین سوماروگا ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: سوئیس از به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا استقبال کرده و همکاری وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور را ضروری می داند.

وی افزود: همچنان برای فعال‌تر شدن سازوکار مالی  نسبت به ایران تلاش خواهیم کرد. وام درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با بیماری کرونا می‌تواند از طریق سازوکار مالی سوئیس عملیاتی شود و همچنان برای فعال‌تر شدن آن و جلب حمایت و مشارکت کشورهای اروپایی در حفظ برجام تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام