تحلیل تکنیکال شاخص بورس و اعلام خطوط مهم حمایت و مقاومت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هادی نورپوری در بررسی تکنیکالی شاخص اعلام کرد: شاخص بعد از رسیدن به سطح حمایتی 23 درصد فیبوناچی معادل 914 هزار واحد و حمایت متحرک 26 دوره ای، توسط سهامداران حقیقی و حقوقی حمایت شده و شروع به بازگشت کرده است.

نکته اینجا است که با توجه به شکل گیری الگوی سر و شانه ( یکی از الگوهای بازگشتی قدرتمند ) هدف کلاستر 835 هزار واحد نشان می دهد . بررسی نماگر مک دی کلاسیک نیز روند نزولی فعلی را تایید می کند.

با توجه به نشان دادن عکس العمل شاخص نسبت به حمایت 23 درصد فیبوناچی و حمایت متحرک، پیش بینی می شود یک پولبک به مقاومت 960 هزار واحد رخ دهد و در صورت شکست و تثبیت در ارقام بالاتر می توان به روند صعودی بازار و از دست رفتن اعتبار الگوی سر و شانه امیدوار بود و چنانچه شاخص نتواند بالای کلاستر مقاومتی تثبیت کند  احتمال افت شاخص تا 835 هزار دور از انتظار نیست.

با توجه به وضعیت فعلی شاخص به نظر می رسد افراد جدید بهتر است برای ورود بعد از شکست و تثبیت بالای مقاومت 960 هزار واحدی تصمیم گیری کنند و سرمایه گذاران فعال هم می توانند تا زمان پابرجا بودن حمایت مهم 914 هزار واحدی به سهامداری ادامه دهند.

تذکر و یادآوری: این تحلیل صرفاً بعد فنی و تکنیکال را بررسی کرده و سرمایه گذاران باید بعد از مد نظر قراردادن ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک ، تصمیم گیری کنند.

 

انتهای پیام