حمایت مالک ذوب آهن از صفر شدن زیان انباشته و توزیع سود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی و عباس رضایی استاندار اصفهان طی نشستی با هیات مدیره ذوب آهن به بررسی شرایط کنونی و راهکارهای تقویت و حمایت از این مجتمع عظیم صنعتی پرداختند .

سالاری در این نشست ذوب آهن را یک صنعت مهم و اثر گذار دانست که مسائل آن می تواند ابعاد ملی داشته باشد . سازمان تامین اجتماعی در چارچوب وظایف قانونی و با توجه به اینکه سهامدار عمده این شرکت است، حمایت های لازم را انجام می دهد .

رضایی نیز تقویت ذوب آهن و رفع مشکلات این شرکت را بسیار مهم دانست و گفت: "ذوب" به مسئولیت های اجتماعی عمل می کند و لذا باید برای رفع مشکلات آن از جمله تامین مواد اولیه حمایت لازم صورت گیرد. 

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن در ابتدای جلسه گزارشی از شرایط کنونی ارائه داد و گفت: این شرکت در سال گذشته رکورد تولید با دو کوره بلند و همچنین رکورد صادرات محصولات را تجربه کرده اما همچنان با مشکلاتی همچونی کمبود مواد اولیه مواجه است . ذوب آهن به دلیل شیوه تولید از یارانه انرژی برخوردار نیست و در مقایسه با سایر شرکت های فولادی، هزینه انرژی بیشتری دارد .

وی افزود: برای رفع این مشکل فعالیت هایی همچون پروژه pci انجام شده تا هزینه کک مورد نیاز تولید این شرکت کاهش یابد .البته از طریق تامین مواد اولیه لازم و استفاده کامل از ظرفیت که منجر به افزایش تولید می شود هم می توان هزینه انرژی را کاهش داد. سهام این شرکت از شرایط خوبی برخوردار است . این در حالی است که هنوز زیان انباشته داریم و البته قابلیت هایی نیز موجود است که با حمایت سازمان تامین اجتماعی و دولت می توانیم این زیان انباشته را به صفر رسانده و سود توزیع کنیم .

علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن هم با اشاره به ظرفیت های این شرکت برای توسعه بیشتر و حضور قوی تر در بازار سرمایه، حمایت سهامدار عمده و دولت را در این زمینه بسیار مهم دانست .

انتهای پیام