توضیح شرکت بورسی درباره تغییر قیمت ارز و کسب سود ۸۶.۳ میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ایران تایر که با سرمایه 28.6 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حاضر است درباره اثرات بااهمیت ناشی از تغییرات قیمت ارز توضیح داد و آماده بازگشایی نماد برای فردا شد.

براین اساس، حمیدرضا عبدالمالکی مدیرعامل "پتایر" اعلام کرد: طبق نامه ۲۸ اردیبهشت وزارت صنعت، حسب تصمیمات و سیاست های ابلاغی، اولویت ارزی مواد اولیه لاستیک از گروه یک به دو منتقل و برهمین اساس ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شده است. تا قبل از بهمن سال قبل ارز تخصیصی به مواد اولیه صنعت لاستیک بصورت ارز با اولویت گروه یک بوده است.

ضمناً با توجه به سهم مواد اولیه خارجی در مصرف مواد اولیه این تغییر ارز موجب افزایش بهای تمام شده خواهد شد که بر همین اساس انجمن صنفی صنعت تایر در حال پیگیری جهت افزایش در نرخ فروش محصولات از سازمان حمایت بوده که تا تاریخ تهیه نامه هنوز مجوز ابلاغ نشده که به محض ابلاغ، مجوز افزایش نرخ جهت اطلاع کلیه سهامداران از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

بالغ بر 86.3 میلیارد تومان سود باتوجه به افزایش در نرخ و حجم فروش برای شرکت شناسایی شده که نسبت به سود سال قبل 156 درصد رشد داشته است.

 تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام