ارزش ۱۵میلیون تومانی سهام عدالت در اولین روز آزادسازی + فرصت تا ۱۵ خرداد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حسین فهیمی در برنامه تلویزیونی گفت: در سال 85 که سیاست‌های اصل 44 خصوصی‌سازی ابلاغ شد درصدی از دارایی دولت در قالب 49 شرکت و در قالب سهام عدالت بصورت رایگان به متقاضیان واگذار شد. 36 عدد از این شرکت‌ها در بورس قرار دارند و 70 درصد پالایشگاه تهران متعلق به سهام عدالت است.

وی افزود: بر اساس ابلاغ رهبری، سازمان خصوصی‌سازی تا پایان وقت اداری چهارشنبه 7 خرداد 99 فرصت داد تا دارندگان سهام عدالت وضعیت سهام را در سایت بصورت مستقیم یا غیرمستقیم مشخص کنند. تا 15 خرداد 99 دارندگان همچنان می‌توانند وضعیت سهام را مشخص کنند. افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند در 36 شرکت بورسی سهام‌دار می‌شوند که مسئولیت سود و زیان در بورس به‌عهده خود آنها است و دیگر غیر قابل تغییر است. در روش غیرمستقیم افراد سهام‌دار یک شرکت استانی بصورت واسطه مالی قرار می‌گیرند.

فهیمی ادامه داد: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده و کنترل خرید و فروش سهام را به‌عهده گرفته‌اند می‌توانند تا 30درصد سهام را بفروشند. از مجموع 46 میلیون نفر سهامدار تا دیروز 13.6 میلیون نفر شیوه اداره مستقیم سهام عدالت را برگزیدند. از 6 خرداد بانک‌ها به کمک بازار سرمایه آمدند و سفارش فروش سهام از دارندگان گرفتند و دیروز که روز آزادسازی سهام عدالت بود اقدام به فروش کردند. ارزش تقریبی سهام عدالت دیروز حدود 15 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام