مشمولان سهام عدالت برای پاسخ به سئوالات با ۱۵۶۹ تماس بگیرند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت سپرده گذاری مرکزی با هدف پاسخگویی مطلوب به مشمولان سهام عدالت،مرکز تماس سهامداران را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۶۹ از سراسر ایران ، سوالات را با کارشناسان مطرح کنند. همچنین شماره تماس ۸۳۳۳۸ سازمان خصوصی سازی، کماکان برای پاسخگویی به مشمولان در دسترس عموم قرار دارد.

براساس این گزارش، از ده خرداد سهام ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمولان آزاد سازی شد. تمام دارندگان سهام عدالت که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند با مراجعه به درگاه sahamedalat.ir از وضعیت دارایی در ۳۶ شرکت بورسی مطلع شوند.

این سهامداران همانند یک سهامدار عادی در بورس قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع سهامداری را استیفاء کرده و از مزایای سهامداری بهره‌مند شوند. از جمله این حقوق و منافع نظارت همگانی میلیون‌ها نفر بر بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس، امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه،دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه است.

همچنین بانک‌ها می‌توانند از طریق کارگزاری‌های یا کارگزاری‌های طرف قرارداد به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بازار سرمایه اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آن‌ها واریز کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام