تحلیل مدیرعامل شرکت بزرگ از دلایل رشد و اصلاح شاخص / وضعیت صنعت فولاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان با بیان اینکه بازار سرمایه طی 3 ماه گذشته شرایط خاصی را شاهد بود به سنا گفت: در دوران کرونا تمام بورس های دنیا سقوط کردند و با علامت های منفی پیاپی مواجه بودند اما بورس ایران مثبت شد. بخشی از این امر به دلیل رشد نرخ دلار و تاثیر آن بر دارایی شرکت ها بود و بخش دیگر نیز به دلیل ورود نقدینگی جدید به این بازار است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع افزایش ارزش سهام متغیرهایی دارد، افزود: طی روز های اخیر در مجموع بازار سهام با هیجانات غیر منطقی روبرو بود اما نوسان ارزش سهام از چارچوب منطقی و علمی برخوردار نیست از این روز کاهش ارزش سهام دلیل ضعف صنایع نبود. سهام فولاد مبارکه از جمله سهام باثبات و بنیادی بازار سرمایه است که خریداران آن همواره از آرامش خیال برخوردارند و جای نگرانی ویژه ای برای سهامداران وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای حمایت وزارت صنعت از شرکت های صنعتی و معدنی، محدودیت صادرات برای کل زنجیره فولاد برداشته شد و  اصلاح سامانه بهین یاب مورد تایید قرار گرفت. بر این اساس قرار است اقدامات کارشناسی آن از هفته آینده شروع شود. این اتفاقات علامت مثبتی است که حاکی از حرکت بازار به سوی رفتار کارشناسی و منطقی است.

عظیمیان عنوان کرد: این شرایط موجب می شود علاوه بر عرضه های مناسب،  نظر دولت در زمینه قیمت منطقی ورق برای مصرف کننده تامین شود و مصرف کننده نهایی هم بتواند کالا را با قیمت مناسب تامین کند. نکته جالب توجه اینکه افزایش ویژه قیمت ها در زمانی اتفاق افتاد که با مشکلاتی از جمله شیوع ویروس کرونا، تعطیلات نوروز و کاهش فعالیت های اقتصادی در ماه رمضان مواجه بودیم.

انتهای پیام