شرایط ورود موقت ۳ خودرو توسط سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد جمال ارونقی گفت : مسافران غیرمقیم ایرانی وارد شده به کشور و با خودروی شخصی در صورت دریافت مجوزهایی مانند کارنه دوپاساژ از کانون‌های جهانگردی کشورهای ملحق به قرارداد گمرکی، می‌توانند تا سه ماه بدون الزام به تسلیم اظهارنامه یا تأدیه تضمینی به گمرک از وسیله نقلیه خود در کشور استفاده یا چندین بار از راه‌های مجاز وارد و خارج شوند.

وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به شرطی می‌توانند از مقررات این ماده استفاده کنند که قبل از ورود ، حداقل سه ماه متوالی در خارج اقامت داشته باشند. گمرک ایران می‌تواند به درخواست متقاضی در صورت داشتن عذر موجه مدت استفاده از وسیله نقلیه را حداکثر تا پایان مدت اعتبار جواز تمدید کند.

این مقام مسئول افزود: طبق مصوبه اخیر هیأت وزیران در اردیبهشت ، شرایط ورود موقت خودروی سواری توسط سرمایه گذاران خارجی اعلام شد و گمرک می تواند به ازای هر 300 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی یا معادل آن، یک دستگاه و حداکثر تا سقف سه دستگاه خودرو نو را بدون ارایه جواز عبور و صرفاً پس از انجام تشریفات گمرکی و اخذ تضامین لازم به مدت یک سال و قابل تمدید تا پنج سال ورود موقت کند.

به گفته ارونقی ، شیوه نامه اجرایی این مصوبه بزودی پس از برگزاری جلسه با سازمان سرمایه گذاری ابلاغ خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام