شرایط معامله ۴ پتروپالایشی و دو شرکت حاضر در سبد عدالت اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فرابورس طی اطلاعیه ای درخصوص معاملات سهام در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت اعلام کرد: به استناد مصوبه سازمان بورس از روز سه شنبه ۱۳ تا ۲۱ خرداد امکان خرید سهام برای کلیه سرمایه گذاران در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت (طبق جدول پیوست) به شرح ذیل فراهم است.

۱. آن دسته از کارگزارانی که بر اساس اختیارات محوله به کمیته‌های پایش ریسک بازار به موجب بند ۴-۴ صورت جلسه ۱۴ مرداد سال گذشته هیات مدیره به تشخیص کمیته فوق به عنوان کارگزاری پرریسک تشخیص داده شوند، مجاز برای خدمت به عنوان کارگزار عامل فروش در خصوص مشمولین سهام عدالت نیستند.

۲. در ساعات معاملاتی بازار، معاملات بصورت عادی و بلوک در نماد مربوطه با هماهنگی با ناظر بازار قابل انجام است.

۳. کمترین قیمت معامله بلوک می‌تواند حداکثر یک درصد پایین تر از قیمت پایانی نماد معاملاتی عادی(خرد) در لحظه معامله بلوک آن سهم باشد.

۴. نمادهای معاملات بلوک به درخواست کارگزار و پس از انجام بررسی قابل انجام است.

۵. در صورت تجمیع سفارش و اجرای شرایط واگذاری بصورت بلوک، کارگزار می تواند هر نیم ساعت در ساعات معاملاتی بازار اقدام به واگذاری بلوک به شرح بند ۳ کند.

۶. ضروری است کارگزاران نسبت به ورود سفارش صرفاً با اعتبار روز اقدام کنند.

بنا به مصوبه فوق، فرابورس می‌تواند برای مدت یک هفته معاملات سهام شرکت‌های سرمایه پذیر موضوع سبد سهام عدالت را از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ به قیمت پایانی همان روز انجام دهد. این معاملات در بازار ۴ بدون مرحله پیش گشایش و با محدودیت حجمی خرید نماد عادی قابل انجام است.

انتهای پیام