حمایت سرپرست وزارت صنعت از تامین مواد اولیه و توسعه صادرات ذوب آهن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور یزدی زاده مدیرعامل و علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن طی نشستی با حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت و معاونین دیدار و در خصوص حل مشکلات این شرکت برای دستیابی به تولید طبق ظرفیت کامل گفت و گو کردند.

مدرس خیابانی پس از استماع گزارش مدیرعامل ذوب آهن، اقدامات صورت‌گرفته در این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان نماد صنعت فولاد را ارزشمند دانست و گفت: تولید محصول استراتژیک ریل که آرزوی دیرینه ایرانیان بود به منصه ظهور رسید و ایران از واردات ریل بی نیاز شد، وزارتخانه نیز از این افتخار ملی حمایت کامل دارد. در شرایطی که دشمن با تحریم ها اقتصاد را هدف قرار داده، تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا و ارز آوری به واقع جهاد است.

وی توان صادراتی ذوب آهن که 50 درصد تولید را صادر می کند بسیار ارزنده خواند و از معاونت معادن و صنایع معدنی خواست با توجه به این ظرفیت مطلوب و باتوجه به نیاز ارزی و با هدف تامین نیاز درون گروهی G15 توسعه صادرات را با این رویکرد دراولویت قرار دهد .

از جمله تصمیمات مهم این نشست تشکیل کارگروه مشترک وزارت صنعت و ذوب آهن با هدف رفع موانع تولید و رسیدن این مجتمع عظیم صنعتی به ظرفیت اسمی بود که قطعاً آثار مثبت آن در چشم انداز "ذوب" ارزنده خواهد بود .

داریوش اسماعیلی معاون وزیر صنعت نیز با اشاره به پیشگامی ذوب آهن در راستای منطقی سازی قیمت های بازار و همراهی موثر با این وزارت در جهت تنظیم بازار گفت: این شرکت حامی معادن زغال سنگ بوده و اشتغال در این معادن را حفظ کرده است اما با تمام این تاثیرات مثبت در بخش معدن و صنعت همچنان با مشکلاتی مواجه است از جمله اینکه به دلیل شیوه تولید از یارانه انرژی بهره مند نیست. لذا حمایت از ذوب آهن که تاثیر چشمگیری در اشتغال زایی دارد، بسیار مهم و سرنوشت ساز است .

یزدی زاده نیز با اشاره به چالش های این شرکت در راستای تحقق جهش تولید گفت: تامین نیاز ارزی از مسیر صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بالا امکان پذیر می شود. در این راستا ذوب آهن که محصولاتی با کیفیت جهانی تولید می کند، موفق شده نیمی از تولید را حتی به کشورهای اروپایی صادر کند .

علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن هم گفت: این مجتمع عظیم صنعتی که مادر صنعت فولاد محسوب می شود در امر اشتغال زایی و تامین نیاز کشور به محصولات استراتژیکی همچون ریل بسیار موفق عمل کرده و لذا حمایت از آن بسیار ضروری و تعیین کننده است .

انتهای پیام