پیش بینی وضعیت بازار امروز + علل روند صعودی شاخص و برآورد تداوم رشد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صادقین با اشاره به علت روند صعودی شاخص طی چند روز اخیر به ایرنا گفت: در چند روز گذشته علاوه بر ادامه ورود نقدینگی از سوی سرمایه گذاران حقیقی به بازار با برخی از شفاف سازی ها زمینه کاهش ترس سرمایه گذاران از عرضه سهام عدالت در بازار فراهم شد.

وی افزود: تثبیت شاخص بورس بر کانال یک میلیون واحد تا حدودی نگرانی های ناشی از اصلاح شدید را از بین برد و اکنون بازار به دنبال اهداف بالاتری از رقم کنونی شاخص است. رشد بیش از پنج درصد ارز نیمایی در ۱۰ روز گذشته از جمله عواملی بود که باعث افزایش دوباره شاخص شد.اکنون ارز نیمایی به قیمتی بیش از ۱۶ هزار تومان رسیده که این کاهش اختلاف در نرخ ارز نیمایی با سامانه سنا و بازار غیررسمی نویدبخش گزارش معقول شرکت ها در سه ماه نخست سال است که با توجه به چنین مسایلی در وضعیت کنونی اقبال خوبی نسبت به بازار صورت گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون همه سطوح حاکمیتی و سیاست گذاران به دنبال حمایت از سرمایه گذاری در بورس هستند، ادامه داد: از معدود نقاط مشترک تصمیم گیری ها در مجلس جدید، قوه قضاییه و دولت تامین مالی و نیز رفع کسری بودجه بصورت مولد از مسیر بازار سرمایه است که این موضوع در کنار افزایش قیمت های جهانی، افزایش قیمت دلار و بهبود ورود نقدینگی باعث رشد بازار شده است.

صادقین عنوان کرد: رشد بازار تا زمان افزایش انتظار برای قیمت ارز، رشد تورم، بهبود قیمت های جهانی و ورود نقدینگی از سمت حقیقی ها ادامه دار خواهد بود. ممکن است بازار در مقطعی از زمان و در میان رشدهایی که تجربه می کند شاهد ایجاد برخی اصلاحات باشد که ارتباطی به ریزش شاخص ندارد. بازار سرمایه سال جاری جایگزینی ندارد که بتواند این حجم از نقدینگی بخش حقیقی را به سمت خود جلب کند به همین دلیل به نظر می رسد رشد شاخص تا آبان ادامه دار باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی دقیق روند بازار از الان برای پاییز کمی دشوار به نظر می رسد، توضیح داد: روند بازار برای چند ماه آینده وابسته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که این موضوع می تواند بر قیمت ارز، بازار جهانی و داخلی تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه در اواخر معاملات روز گذشته فشار عرضه و ریزش سهم هایی که در ابتدای معاملات با صف خرید مواجه بودند شدت گرفت بنابراین به نظر می رسد معاملات در بازار امروز تا حدودی با افت همراه باشد به همین دلیل نمی توان به آن مانند روز گذشته نگاه کرد. همچنین ممکن است شاخص کل مثبت باشد اما برخی از سهم ها در بازار امروز و سه شنبه  وارد فاز اصلاحی می شوند یا هیچ گونه صف خریدی را نخواهند داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام