بررسی روند معاملات بورس و اقبال بازار به سه صنعت مهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اسلامی با اشاره به اینکه روند معاملات بورس چند ماه متوالی کاملا صعودی بود اما در خرداد با روزهای پر نوسانی همراه بودیم به ایرنا گفت: بعد از مدت‌ها رشد طولانی شاخص بورس، طبیعی بود که برخی از سرمایه‌گذاران احتیاط بیشتری را نسبت به ورود منابع جدید و سرمایه‌گذاری مجدد در این بازار در پیش بگیرند.

وی افزود: در خرداد ماه حجم جریان ورود نقدینگی با شدتی که در فروردین و اردیبهشت‌ صورت گرفت انجام نشد و این موضوع باعث کاهش در شتاب رشد بازار سرمایه شد. برخی از حقوقی‌ها با فروش بخشی از سهام، جریان خروج نقدینگی از بازار را به راه انداختند به همین دلیل بازار بصورت یک سویه با روند افزایشی همراه نشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در خرداد ماه با وجود کاهش ورود نقدینگی و نیز افت در شتاب رشد این بازار، باز هم شاهد رکوردشکنی‌های جدید در شاخص بورس و بیشترین ارزش معاملات روزانه بودیم.براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، حمایت دولت از این بازار در ماه‌های آینده ادامه‌دار خواهد بود به همین دلیل به نظر می‌رسد بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای رقیب از یک دوره معاملات خاصی در اقتصاد برخوردار باشد.

اسلامی به افزایش اشتیاق ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه اشاره و عنوان کرد: در خرداد ماه شاهد استقبال بی‌نظیر مردم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حضور غیرمستقیم آنها در بورس بودیم که این موضوع زمینه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری افراد تازه وارد به بورس را فراهم خواهد کرد. به مرور زمان این دسته از ابزارها جذابیت بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم برای سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای پیدا خواهند کرد که این اتفاق نشان‌دهنده حرکت بازار سرمایه به سمت حرفه‌ای شدن است.

وی با بیان اینکه هیچ سرمایه‌گذاری نباید در انتظار رشد یک سال گذشته بازار سرمایه باشد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد همچنان بازده بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای اقتصادی و جایگزین بالاتر خواهد بود. در ماه گذشته پر رونق‌ترین صنعت در بازار سرمایه صنعت پالایشگاهی بود و بعد از آن بانکداری و خودرویی‌ها در مسیر رشد قرار گرفته بودند. براین اساس همچنان بخشی از رشد بازار را باید ناشی از رشد این صنایع دانست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام