از سامانه‌های جدید الکترونیکی قوه‌قضاییه رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی با اشاره به راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی جدید قوه قضاییه گفت: آغاز به کار این سامانه‌ها گام مهمی در جهت تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان، کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی و ایجاد شفافیت و ارتقا سلامت اداری خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سامانه صدور گواهی عدم سوءپیشنیه از سامانه هایی است که تا پیش از این از طریق پلیس و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شد و اکنون از 10 روز به یک روز کاهش یافته است.

در سامانه خود کاربری وکلا بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توان از منزل و محل کار تمام کارها را از ارسال شکواییه، تنظیم دادخواست، ارسال لایحه، ثبت قراردادها و تمدید پروانه‌ را با کارتابل ویژه‌ای که پیش‌بینی شده انجام داد.

در رابطه با ثبت و پیگیری اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور، مردم باید مسافت‌های طولانی برای انجام این کار طی کرده و نوبت می‌گرفتند که در حال حاضر این خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اجرا خواهد شد.

با راه اندازی سامانه نوبت‌دهی، افراد می توانند از طریق آنلاین اقدام به نوبت‌گیری کنند و به موقع در مکان حاضر شوند.

در رابطه با استعلام آنی ثبت اسناد،کلیه دستگاه‌ها مکلف شدند به شکل الکترونیکی به استعلامات پاسخ دهند.

براساس سرویس استعلام شماره حساب به شکل آنلاین، کارکنان می توانند کد ملی را وارد کرده و به فهرست حساب‌های فردی که دادخواست احضار داده یا برای اجرای احکام، دسترسی پیدا کنند و صرفا با آن بانک‌های مشخص استعلام شود و اینگونه نباشد که مردم به 37 نهاد پولی و بانکی مراجعه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام