روحانی به همتی دستور داد و امیدوار به بازگشت تعادل بازار ارز شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی علاوه بر دستوراتی به وزیر اقتصاد مبنی بر تسریع در فروش اموال مازاد بانک ها و راه‌اندازی بورس املاک در واکنش به اقدامات بانک مرکزی برای ثبات بخشی به بازار ارز عبدالناصر همتی گفت: اقدامات بانک مرکزی از نظر تأمین گسترده منابع مورد نیاز ارزی واردکنندگان در سامانه نیما و نیز مداخلات هدفمند و علمی در بازار ارز در روزهای گذشته و همچنین اقدامات ویژه بانک مرکزی در تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو باید با قدرت ادامه یابد.

وی ادامه داد: اطمینان دارم صادرکنندگان با همکاری وزارت صنعت با عرضه ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد، بانک مرکزی را در تأمین نیازهای ارزی فعالان اقتصادی و مدیریت بازار همراهی خواهند کرد. بانک مرکزی باید عرضه ارز نیمایی را تقویت کرده و بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات متمرکز شود.

روحانی از بانک مرکزی خواست تلاش‌ها برای آزادسازی و بازگرداندن منابع ارزی بلوکه شده در دیگر کشورها را با جدیت بیشتر پیگیری کند و تصریح کرد: با توجه به بازگشایی تدریجی مرزها و بازگشت صادرات و واردات به روال قبل، امیدواریم هر چه سریع‌تر تعادل به بازار ارز بازگردد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام