مهمترین گام دو ساله دولت از نظر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدسعید اربابی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد خطرناک قیمت ها پیش از آغاز بکار دولت تدبیر و امید که بیانگر بی ثباتی در اقتصاد بود، افزود: با آغاز بکار دولت یازدهم فعالیت ها برای ثبات بخشیدن به اقتصاد با جدیت و سرعت شروع شد که نتایج خوبی هم برای کشور به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت مدیریت و کنترل نرخ رشد تورم را در دستور کار خود قرار داد و در نتیجه ثبات در اقتصاد ایجاد کرد، تصریح کرد: مدیریت نرخ رشد تورم باعث شد سرمایه گذاران نسبت به آینده امیدوار شده و بتوانند تصمیمات خود را اجرایی کنند.
اربابی با تقدیر از عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی که منجر به رفع تحریم ها در کشور خواهد شد، گفت: این موضوع آینده فعالیت های اقتصادی را در کشور بهتر و امیدوارتر کرده است.
این نماینده مجلس با بیان آنکه دولت در حوزه فعال شدن واحدهای تولیدی چندان موفق عمل نکرده و بخش زیادی از این واحدها که می توانند به ساماندهی اشتغال کشور کمک کنند، نیمه فعال و یا درگیر مشکلات عدیده مالی هستند، تصریح کرد: بخشی از این ناملایمات ناشی از تحریم های اقتصادی کشور بود که اجازه انتقال پول را نمی داد و این مهم بر عملکرد واحدهای تولیدی اثرگذار بود.
وی رونق گرفتن کارهای عمرانی در کشور را مهمترین عامل در ایجاد اشتغال و تحرک بیشتر در اقتصاد ارزیابی کرد و گفت: در این بخش نیز به دلیل محدودیت های بودجه ای که بخشی از آن ناشی از تحریم ها بود خیلی موفق نبوده ایم و این موفق نبودن باعث شده رشد اشتغال با مشکلات جدی مواجه باشد.
به گفته اربابی، وابستگی رشد اشتغال و رونق اقتصادی به تحرک در پروژه های عمرانی باید از بین رفته و اقدامات دیگر برای تحرک در بخش های اقتصادی اتخاذ شود.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با تاکید بر خیلی خوب عمل کردن دولت یازدهم در مدیریت تورم و کنترل خوب آن که موجب گسترش روحیه امیدواری در کشور شده است، تصریح کرد: باید مشکلات پروژه های عمرانی نیز هرچه سریعتر برطرف تا زمینه اشتغال در کشور بیش از گذشته فراهم شود.
 
انتهای پیام