"سیتا" با ۱.۶ میلیارد سهم چهارشنبه عرضه اولیه می شود/ورود زیرمجموعه به بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا جمارانیان با اشاره درج شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در بازار دوم معاملات بورس و با نماد "سیتا" گفت: این هلدینگ تابعه شستا و دارای سرمایه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه های سیمان ، عمران ، ساختمان و حمل و نقل فعال بوده و چهارشنبه این هفته به جای عرضه اولیه ۱۰ درصدی با ۱۶ درصد (شامل ۱.۶۵ میلیارد سهم ) وارد بورس خواهد شد.

وی ادامه داد: "سیتا" با سهم ۳۰ درصد تولید و فروش بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان ایران بوده و به طور مستقیم و غیرمستقیم مالک ۴۵ شرکت و شامل ۳۰ شرکت مدیریتی و ۱۵ شرکت غیرمدیریتی و ۲۶ شرکت بورسی است. در این میان سود سال گذشته شرکت‌های سیمانی هلدینگ با رشد ۱۲۶ درصدی از ۴۹۷ میلیارد تومان به هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و ارزش پرتفوی کل مجموعه حدود ۲۰ الی ۲۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین هلدینگ با برخورداری یک شرکت به تنهایی ۳۰ درصد ظرفیت حمل و نقل کالاهای اساسی را برعهده دارد. فروش سیمان سال قبل با رشد ۶۲ درصدی بیش از سه هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان و فروش مقداری هم با ۱۷ درصد رشد به ۱۶ میلیون تن رسید.

جمارانیان با اعلام تفاهم با بورس برای پذیرش و عرضه اولیه سیمان آبیک ، توضیح داد: ظرف دو تا سه ماه آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجامو این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود .

وی با بیان اینکه در بخش عمران و ساختمان هم "سابیر" با چهار هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا ، بزرگترین شرکت سد ساز است، ادامه داد: شرکت ایران سازه از قدیمی‌ترین شرکت‌های ساختمان‌سازی با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های در دست اجرا قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام