برنامه ایران خودرو برای تولید محصول جدید با مشارکت ۱۵۰ قطعه ساز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در نشست میثاق‌نامه تولید هزار دستگاه محصول جدید پروژه K132 با بیش از ۹۲ درصد ساخت داخل و ۱۵۰ قطعه ساز ضمن اعلام موفقیت در طراحی و تولید محصول جدید و افزایش دو برابری تولیدات در پنج ماه پایانی سال گذشته گفت: در همین سه ماه اول سال ، افزایش ۲۵ درصدی تولید، افزایش ۳۷ درصدی عملکرد فروش، افزایش ۵۵ درصدی تحویل و کاهش ۵۰ درصدی خودروهای دارای کسری ، مصادیق جهش تولید به حساب می‌آید.

وی افزود: در حالی تعهدات معوقه محصولات با کاهش ۷۰ درصدی روبرو شده که تعهدات برخی محصولات به صفر رسیده و طبق برنامه هم بخشی از تعهدات تا پایان تیر به پایان می رسد و فقط چند مدل محصول باقی‌مانده تا شهریور به‌روز خواهد شد.

این مقام مسئول درباره رعایت زمان‌بندی و کیفیت رقابتی محصول جدید K132 هم توضیح داد: کیفیت این خودرو سطح بالاتری نسبت به خودروهای مشابه خواهد داشت و به زودی محصول کراس اوور و هاچ بک نیز رونمایی خواهد شد. کسی فکر نمی کرد بتوان موتور یورو ۵ را در محصولات تولید و نصب کرد اما با تمرکز بر پروژه‌های بهبود این تصمیم محقق شد .

مقیمی از اجرای راهبردهای متنوع برای تولید محصول کم مصرف خبر داد و گفت : سبک سازی خودرو، تغییر آیرودینامیک، کم مصرف کردن موتور، تولید گیر بکس شش سرعته و برقی سازی خودرو از جمله پروژه‌هایی است که برای کاهش مصرف سوخت دنبال می‌ شود. محصول جدید هم با گیربکس شش سرعته به تولید خواهد رسید و در مرحله بعدی مجهز به گیربکس اتوماتیک خواهد شد.

وی میزان وابستگی محصول جدید در مگاماژول تزئینات و الکتریکال را صفر درصد اعلام کرد و گفت: در مگاماژول شاسی و قوای محرکه مقدار کمی وابستگی داریم. در بخش بدنه نیز این وابستگی به سمت صفر میل می‌کند. طراحی این خودرو نیز با نگاه صادراتی بوده و در سال جاری هزار دستگاه تولید و عرضه خواهد شد.

وی بهبود تصویر ذهنی جامعه از ایران‌خودرو را از نتایج اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: ایران‌خودرو را به جایگاه اصلی‌اش خواهیم رساند. افزایش سهم محصولات نیز از دیگر اهداف تولید محصول جدید است که با همکاری و مشارکت ۱۳۹ سازنده داخلی رخ داده و ۱۴ شرکت دانش بنیان نیز در توسعه محصول جدید سهیم هستند.

وی تصریح کرد: وعده هر سال یک محصول را با کمک زنجیره تامین، دانش بنیان‌ها، همدلی سازندگان و همت والای مجموعه کارکنان محقق خواهیم کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام