دو تصمیم برای صنعت بورسی: تولید۱۲ میلیون لوازم‌خانگی و شرط تامین ارز و ورق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا کلامی از دو تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد و درباره مصوبات ستاد تنظیم بازار برای تولید و فروش لوازم خانگی به مهر گفت: برنامه تولید ۱۲.۳ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ، متوسط و کوچک از سوی وزارت صنعت طراحی شده که نیاز ارزی سالانه آنها ۵. ۱ میلیارد دلار است. ضمن اینکه مقرر شد تا ۳۰۰ هزار تن انواع ورق سرد و گرم در اختیار این صنعت قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مواد اولیه و قطعات تولید لوازم خانگی طبق فهرست ثبت سفارش‌های اعلامی این وزارتخانه اقدام خواهد کرد و ورق موردنیاز شرکت های تولیدی نیز در قالب قراردادهای بلندمدت یا عرضه اختصاصی در بورس (مچینگ) به قیمت‌ های کشف‌شده در بورس تامین خواهد شد.

به گفته کلامی، به منظور اطمینان از شیوه توزیع، قیمت و موجودی تولیدکنندگان لوازم خانگی، ستاد تنظیم بازار تولیدکنندگان را مکلف کرده تا نسبت به بارگذاری و ثبت اطلاعات تولید، توزیع، قیمت و موجودی شرکت های تولیدی و نمایندگان و عرضه‌کنندگان محصولات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام