ارایه خدمات کارگزاری آگاه عادی شد / مشکلی در عرضه اولیه "سیتا" نیست/ زمان اعمال جبران خسارت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا سرافراز یزدی درباره آخرین کارگزاری آگاه که چهارشنبه قبل به دلیل سوختگی دیتاسنتر و دستگاه ذخیره اطلاعات (backup) با قطعی کامل روبرو شده بود به بورس پرس گفت : از شنبه ارایه خدمات کارگزاری برقرار و روز به روز بهتر شده و امروز هم آمار تراکنش ها ، حجم معاملات و... به روزهای قبل از سانحه غیرقابل پیش بینی و برنامه ریزی رسیده اما در بخش کوچکی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به عرضه اولیه 1.65 میلیارد سهم "سیتا" در چهارشنبه این هفته ، آیا مشتریان کارگزاری قادر به خرید این سهم تازه خواهند بود یا خیر ؟ توضیح داد: بله. قسمت مربوط به خرید آفلاین عرضه اولیه در سیستم آنلاین هم راه اندازی شده و بسیاری از مشتریان هم اقدام به ارایه سفارش کرده اند. بنابراین مشکلی در عرضه اولیه چهارشنبه نخواهد بود.

این مقام مسئول در برابر این نکته که برخی از مشتریان کارگزاری آگاه اعلام کرده اند هنوز بابت عرضه اولیه سرمایه گذاری پویا در چهارشنبه قبل و مخصوصا" عدم امکان معامله سهام شرکت ها ، خسارتی را نگرفته اند به بورس پرس گفت:  باید فرصتی به مشتریان متضرر داده می شد تا اقدام به درخواست جبران خسارت کرده تا با جمع بندی، تخفیفات تا 30 درصدی و دیگر رویه های جبران، اعمال شود. بنابراین انتظار می رود تا هفته آینده جحم درخواست ها به عدد قابل قبولی رسیده و جبران خسارت ها عملی شود.

سرافراز یزدی در مورد ادعای برخی مشتریان کارگزاری مبنی بر اینکه روش جبران خسارت ، کفاف ضررهای ناشی از عدم خرید و فروش ها را نخواهد داد ، گفت : در حالی افزایش قیمت سهام عرضه های اولیه به دلیل لزوم تامین حجم مبنا طول می کشد که با اعمال تخفیف 30 درصدی کارمزد معاملات و افزایش سه سطح مشتریان ، رقم قابل توجهی برای کل مشتریان خواهد بود .

وی افزود: این در حالی است که از نظر کارگزاری آگاه ، مهمترین اولویت و اقدام ، برگشت خدمات به مدار عادی بود که خوشبختانه محقق شده و مشتریان دیگر مشکلی ندارند.

سرافراز یزدی در مورد ریزش مشتریان کارگزاری در روزهای اخیر هم به بورس پرس گفت: مسلما" از این بابت ناراحت هستیم که عده ایی از مشتریان  مجبور به انجام معامله  از کارگزاری آگاه رفته اند اما انتظار می رود این گروه با مقایسه خدمات دیگر کارگزاری ها ، مجددا" به مشتریان وفادار کارگزاری بپیوندند. چرا که سانحه هفته قبل غیرمترقبه بود و به هیچ عنوان نمی شد برای جلوگیری از آن ، برنامه ریزی کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام