سود شرکت‌های صنعتی چین بعد از ۶ ماه بیشتر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اداره ملی آمار چین اعلام کرد: عواید شرکت‌های صنعتی چین در ماه می با افزایش ۶ درصدی به ۵۸۲.۳ میلیارد یوآن (۲۸. ۸۲ میلیارد دلار) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش، احیای این بخش پس از ریزش ۳. ۴ درصدی ماه آوریل رقم خورده و بیشترین افزایش ماهانه از مارس ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. به دنبال برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا که به فلج شدن تقریبی اقتصاد چین برای هفته‌ها منجر شد،شرایط رو به بهبود است اما احیا بانوسان همراه بوده و در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها درخصوص بروز موج دوم همه‌گیری، تقاضا در داخل و خارج همچنان متزلزل است.

ژو هونگ مقام ارشد اداره آمار چین گفت: با وجود رشد،بازارها همچنان نسبتا ضعیف بوده و تداوم احیای عواید همچنان به بررسی نیاز دارد. عواید شرکت‌های صنعتی چین در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته با ریزش ۳. ۱۹ درصدی به ۸۴. ۱ تریلیون یوآن رسید.

افزایش سود شرکت‌ها در ماه می تحت تاثیر احیای سوددهی صنایع کلیدی همچون پالایش نفت، برق، مواد شیمیایی و فولاد صورت گرفته است. به‌عنوان مثال، بخش نفت با رشد ۹. ۸  در مقایسه با سال گذشته سود ۶. ۱۱ میلیارد یوآن را به ثبت رساند و صنعت برق نیز رشد ۹. ۱۰ درصدی داشته است.

عواید شرکت‌ها از ژانویه تا می برمبنای سالانه ۳. ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد. سوددهی بخش خصوصی نیز در پنج ماه نخست سال با ریزش ۱۱درصدی مواجه شده و بدهی ها در پایان ماه می ۶. ۶ درصد افزایش یافته که در پایان آوریل ۲. ۶ درصد بوده است.

انتهای پیام