دو سناریو راه اندازی بورس املاک و مسکن / چند مزیت و معرفی بازیگران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله حسینی مقدم درباره آخرین وضعیت بررسی راه اندازی بورس املاک (مسکن) در شورای عالی بورس به سنا گفت: پیشنهاد وزیر اقتصاد این بود که با توجه به نارسایی های حوزه مسکن، ضرورت دارد تفکری مناسب برای ساماندهی صورت گیرد که با ایجاد بورس مسکن در حال پیگیری بوده و مطالعات تکمیلی درجریان است .

وی ادامه داد: چنانچه قرار باشد بورس مسکن در قالب پنجمین بورس فعال شود باید شورای عالی بورس مجوز تاسیس صادر کند. در غیر این صورت ورود مسکن در یکی از بورس ها به طور جدی پیگیری خواهد شد.

این عضو شورای عالی بورس با اعلام چند نکته در خصوص ضرورت بازار منسجم املاک و مستغلات توضیح داد: چالش های بسیار مهمی در حوزه مسکن مانند پشت بام فروشی ، قیمت های سرسام آور ، مالیات از خانه های خالی ، کوچ مردم به حاشیه ها شهرها ، کلاهبرداری در پیش فروش ها و...وجود دارد که می توان با ایجاد بازار ساختار یافته مسکن هم به عرضه و فروش مسکن نظام مند و هم به تولید مسکن و تامین مالی کمک کرد.

حسینی مقدم افزود: از سوی دیگر با راه اندازی بورس مسکن ، تامین مالی ها برای تولید مسکن توسط شرکت های شناسنامه دار و متخصص به راحتی صورت خواهد گرفت و ابزارهای تخصصی مانند صندوق زمین و ساختمان  و صندوق املاک و مستغلات راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی ، بورس مسکن دارای ذینفعان و بازیگران مختلفی مانند دولت، انبوه سازان ، بانک ها و نهادهای دولتی دارای املاک مازاد، بانک های تخصصی ، شرکت های ساختمانی تولیدکننده مسکن و حتی سازمان ها و نهادهای ارائه دهنده خدمات شهری مانند آب و فاضلاب خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام