۳ دلیل رکورد بی‌سابقه شاخص بورس / پذیره‌نویسی دو صندوق نفتی و فولادی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد بی سابقه 64 هزار و 911 واحدی دیروز شاخص بورس، عوامل مختلفی را در تغییر فرهنگ سرمایه‌گذاری بیان کرد و گفت: جاماندگی بازار سرمایه از بازار‌های رقیب و تغییر سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در کاهش سود بانکی و اوراق بهادار از جمله عواملی است که سیل سرمایه‌های مردمی را به‌سمت بازار سرمایه سوق داده است.

وی افزود: امروز شاهد عرضه اولیه جدیدی در بازار سرمایه خواهیم بود و تاکنون بیش از 4 میلیون نفر سرمایه‌گذار جدید پا به عرصه بازار سرمایه گذاشته‌اند. بورس باعث توسعه صنعت و اشتغال می‌شود، آزادسازی سهام عدالت نیز حدود 50 میلیون نفر به جمع سهامداران این بازار اضافه کرد.

دارابی با اشاره به اثر رشد 65 هزارواحدی شاخص بورس بر کاهش مالیات بنگاه های اقتصادی برای سال 97 تا 99 ادامه داد: با ثبات رشد مداوم بازار سرمایه و خطرپذیری بازارهای سکه و طلا هر روز به جمع علاقه‌مندان بازار سرمایه اضافه می‌شود. در حال حاضر ارزش سهام شرکت‌ها با قیمت‌های واقعی اختلاف زیادی ندارد.

همچنین محمود گودرزی معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران هم به مقایسه ارزش سهام بورس تهران در 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل پرداخت و گفت: رشد 400 درصدی بورس طی سال جاری ناشی از استقبال مردم از سوددهی بازار سرمایه است. به سهامداران توصیه می شود درصورت تصور وجود حباب در ارزش یک سهام بورسی، بهتر است به فروش آن سهم اقدام کنند.

وی از پذیره‌نویسی دو صندوق جدید دیگر در حوزه نفت و فولاد خبر داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام