رویال اثر کاهش نفت را اعلام کرد : سقوط ۲۲ میلیارد دلاری ارزش دارایی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، شرکت رویال داچ شل در بیانیه ای اعلام کرد: در پی سقوط قیمت نفت 22 میلیارد دلار از ارزش دارایی ها در نیمه دوم سال جاری میلادی کاسته شده است.

بر اساس این گزارش، داچ شل طی سه ماهه دوم 2020، دورنمای قیمت و حاشیه سود پالایشگاهی میان مدت و بلند مدت را اصلاح کرده که نشان دهنده تاثیرات همه گیری ویروس کرونا و زیرساختهای عرضه و تقاضای نفت در بازار انرژی است.

این شرکت قیمت 35 دلار در هر بشکه را برای نفت برنت در سال جاری، 40 دلار برای سال آینده و 60 دلار در بلندمدت پیش بینی می کند.با توجه به این پیش‌بینی‌ها انتظار دارد 15 تا 22 میلیارد دلار از ارزش سرمایه های آن پس از کسر مالیات در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کم شده باشد.

بخش گاز شرکت شل هم 8 تا 9 میلیارد دلار از این کاهش قیمت ضربه خورد. فعالیت های بالادستی این بخش در اکتشاف و تولید 4 تا 6 میلیارد دلار آسیب دیده که بیشتر مربوط به صنعت شیل آمریکا و برزیل بوده و 7 میلیارد دلار نیز در بخش پالایشگاهی کاهش داشته است.

بخش گاز طبیعی مایع این شرکت نیز از قیمت پایین نفت آسیب دیده و 90 درصد از قراردادهای مدت دار آن برای فروش در 2019 تحت تاثیر قیمت نفت قرار گرفته است.

شرکت شل در سه ماهه اول سال جاری میلادی برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم سوددهی را پایین آورد تا در این شرایط بی ثبات اقتصادی، نقدینگی را حفظ کند.

در اوایل ژوئن، بریتیش پترولیوم هم اعلام کرد 13 تا 17.5 میلیارد دلار از ارزش دارایی های آن کاسته شده است.

انتهای پیام