مشارکت ۴.۵ میلیون نفر در هفتمین عرضه اولیه / در انتظار کشف قیمت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله دهقان به شبکه خبر گفت: با توجه به استقبال بیش از اندازه مردم برای خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین در نماد "سیتا" تعداد مشتریان عرضه اولیه نسبت به سری قبل 50 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در عرضه اولیه قبلی 2.5 میلیون نفر و در عرضه اولیه قبل از آن هر کدام 3 میلیون نفر مشارکت کردند و امروز بالغ بر 50 درصد رشد در مشتریان خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین مشاهده شده است. امروز شاخص کل بورس هم بیش از 66 هزار واحد رشد کرده و به رکورد بی سابقه یک میلیون و 612 هزار و 889 واحد رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: روند پرداخت در کارگزاری‌ها گرچه به کندی صورت می‌گیرد اما برخی کارگزاری‌ها نسبت به مشتریان متعهد شده‌اند که به ویژه در خرید سهام عرضه اولیه، اعتباری به مشتریان می‌دهند و بعداً مشتریان می‌توانند حساب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شارژ کنند. امروز سیستم پرداخت شاپرک گرچه مشکل داشته اما فکر می‌کنم تأثیری در عرضه اولیه سهام سیمان تأمین نداشته است.

دهقان درباره مشکل یکی از کارگزاری‌ها نیز توضیح داد: بعد از ایجاد مشکل برای کارگزاری آگاه یکی دو روز طول کشید تا سامانه‌های کارگزاری راه اندازی شود و اکنون عمده مشتریان برای خرید عرضه اولیه در آن کارگزاری توانسته‌اند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند و سامانه‌های آن پایدار شده است.

براساس این گزارش، هنوز فرایند عرضه اولیه و کشف قیمت نهایی "سیتا" انجام نشده تا آمار خریداران این سهم مشخص شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام