سایپا با ایدرو و دانشگاه علم و صنعت خودرو L۹۰ تولید می کند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جواد سلیمانی در نشست دانشگاه علم و صنعت با موضوع جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب گفت: دانشگاه علم و صنعت زحمات بسیار زیادی برای طراحی خودروی ملی کشیده و فعالیت های صورت گرفته به جهت فنی ارزش زیادی دارد اما سئوال این است چرا هنوز نهایی نشده است؟

وی ادامه داد: قرار بود سال ۹۵ خودرو طراحی شده دانشگاه علم و صنعت تولید شود اما هنوز وضعیت موتور و گیربکس آن مشخص نیست.زمانی که استراتژی خودروی ملی مشخص و فعالیت برای تحقق آن شروع شد، روند مناسبی تدوین نشد. زیرا این پروژه توسط چند دانشگاه دنبال می‌شد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پیشرفت نکند.

این مقام مسئول افزود: در توافق اخیر با ایدرو و دانشگاه علم و صنعت، مذاکرات تخصصی صورت گرفته تا در صورت امکان از پلتفرم طراحی پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای N90 استفاده کنیم. تمام هدف و سعی این است که خودروی طراحی شده دانشگاه علم و صنعت اجرایی شود .

سلیمانی ادامه داد: سایپا با دانشگاه علم و صنعت، مذاکرات متعددی انجام داده و چندین زمینه همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفته و از طرفی قرار شده سایپا از امکانات مختلف دانشگاه علم و صنعت استفاده کند که البته این امر دو طرفه دنبال خواهد شد و جامعه دانشگاهی هم می تواند از ظرفیت های گروه سایپا بهره ببرد.

وی گفت: همکاری دیگری که با دانشگاه علم و صنعت دنبال خواهیم کرد استفاده از نیروهای نخبه این دانشگاه در سایپا است. از این رو دفتر مشترکی در سایپا و دانشگاه علم و صنعت تاسیس خواهد شد تا فعالیت های توسعه ای را دنبال کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام