پیش بینی این هفته بورس و صنایع خودرو ، بانک و گروه های کوچک

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بازار سهام امروز وارد سومین هفته تیر می شود و شاخص بورس با جهش های بی سابقه روزانه و بیش از 66 هزار واحدی به یک میلیون و 612 هزار تایی رسیده که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: هفته گذشته رشد گروه های بزرگ و عبور شاخص کل از محدوده مقاومتی سقف کانال بلند مدت رخ داد و گروه های اصلی بازار همچنان مورد توجه بودند که ناشی از رشد نرخ ارز در کنار ثبات و رشد محدود در بازارهای جهانی و حمایت قابل توجه از بازار سهام بود.

اما در بازارهای جهانی نگرانی ها از شیوع گسترده کرونا در مرحله پس از بازگشایی تدریجی بخش های اقتصادی همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد دامنه درگیری جهان با این ویروس فراتر از برآوردهای اولیه بوده است. به هر حال بازارهای جهانی شاهد رشد محدود و محتاط قیمت ها بودند. هر چند روند اخیر می تواند  تا حدود زیادی شکننده باشد و باید منتظر تصمیم اقتصادهای بزرگ در رابطه با موج دوم شیوع بیماری بود.

در این میان ، نفت روندی نسبتا با ثبات داشته و بالاتر از 40 دلار در هر بشکه (برنت) در نوسان است. در فلزات نیز عبور مس از سطح 6000 دلاری از مهم ترین تحولات هفته گذشته بود . طلا نیز در سطوح قیمتی نزدیک به 1800 دلاری ، ثبات قیمتی زیادی نشان نداده است.

در بازار ارز نیز نوسان بالاتر از سقف های تاریخی ادامه دارد و حساسیت بازارساز در این سطوح نسبت به قیمت ها بیشتر شده و تا حدودی عرضه نیز در بازار افزایش یافته و به نظر می رسد نرخ دلار برای رشد بیشتر در کوتاه مدت با چالش روبرو باشد.

با این اوصاف برای بازار سهام به نظر می رسد رشد گروه های بزرگ همچنان ادامه داشته باشد و بزرگان دارای برنامه تجدید ارزیابی دارایی همچون پالایشگاه اصفهان بتوانند روند صعودی اخیر را حفظ کنند.  هرچند رشد قابل توجه در ماه های اخیر می تواند گرایش برخی سهامداران به شناسایی سود را نیز تقویت کند.

روند صعودی گروه های اصلی نیز همچنان سالم است و نشانه ای از ضعف ندارد. به طوری که در گروه خودرو  نیز روند صعودی هفته گذشته پر قدرت بود و با نزدیک شده بزرگان این گروه به سطوح مقاومتی ، احتمال کاهش نرخ رشد وجود دارد. باید توجه داشت در این گروه نیز روند صعودی اصلی همچنان ضعفی از خود نشان نداده است.

در بانکی ها نیز روند معاملات همسو با بازار مثبت بود و به نظر می رسد در این هفته نیز روند عمومی گروه مثبت باشد . هر چند طاق رویه چند هفته اخیر احتمالا قدرت برخی از تک نمادها بیشتر باشد و در این گروه نوساناتی نیز رخ دهد .

در گروه های کوچکتر بازار نیز روند عمومی مثبت ارزیابی می شود. هرچند تمایل نقدینگی به نمادهای بزرگ می تواند  تاحدودی قئرت رشد این گروه ها را تحت تاثیر قرار دهد.

با این همه در حالی همچنان شایعات متفاوتی پیرامون بازار وجود داد و تایید و تکذیب ها نیز بازار داغی داشته که نکته قابل توجه بازار سهام تغییر نگاه تصمیم گیران به این بازار است و حمایت سنگین و قابل تقدیر دست اندر کاران اقتصادی و غیر اقتصادی حاکی از قرار داشتن این رکن مهم اقتصاد در مسیر درست است. هرچند نیاز به تداوم حمایت ها در این سطوح نیز محسوس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

 انتهای پیام