مجلس وارد قضیه اختلال سامانه کارگزاران بورس شد/ جلسه با وزیر و رئیس سازمان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غنی نظری خانگاه با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌های نوین در بورس به خانه ملت گفت: مدیریت نقدینگی انباشته شده به معنای هدایت به سمت شرکت‌های تولیدی است. بنابراین وزارت اقتصاد و سازمان بورس مکلفند بسترهای لازم را برای حضور مردم با هدف خرید سهام شرکت‌ها فراهم کنند. در این مسیر نخستین قدم آموزش سهامداری با زبان ساده توسط صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها است. چرا که در این شرایط با تفهیم وضعیت بورس به مردم ، نوسان شاخص‌ها موجب التهاب نمی‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نظارت مستمر بر فعالیت کارگزاری‎ها ، تقویت سرورهای کارگزاری‌ها و جلوگیری از اختلال از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که سازمان بورس باید مدنظر قرار دهد. البته این موضوع به‌عنوان دغدغه مردم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظری خانگاه  افزود: نباید اجازه داد رونق مدیریت نشده بورس به معظلی جدید برای مردم تبدیل شود در حالی که مدیریت آن براساس علم اقتصاد کلان به نفع کشور خواهد بود.  

سمیه محمودی هم با اشاره به ضرورت ارتقای زیرساخت کارگزاری‌های بورس تاکید کرد: نمایندگان مجلس، طی ماه‌های گذشته همواره بر ضرورت ارتقا زیرساخت‌های کارگزاری‌ها و رسیدگی به شرایط بورس تاکید داشته و هشدارهای لازم را به مسئولان گوشزده کردند اما از آنجا که سازمان بورس نسبت به بهبود این زیرساخت‌ها بی توجه بود، مشکلات کنونی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در برابر رشد رشد شاخص بورس در ماه‌های اخیر، دولت باید استقبال مردم از بورس را فرصتی طلایی دانسته و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب ، انگیزه مردم برای حضور در این بازار را افزایش دهد. در این میان کارگزاران بورس از تمامی معاملات ، درصدی به عنوان کارمزد می گیرند و سازمان بورس این گروه را به ارائه خدمات ویژه به مشتریان ملزم کند.

محمودی افزود:علاوه براین سازمان بورس باید با دقت و نظارت جدی بر عملکرد کارگزاری‌ها از خدشه‌دار شدن اعتماد مردم جلوگیری کند. زیرا در صورتی که مردم نتواند از خدمات کارگزاری‌ها به راحتی استفاده کنند، اطمینان به بورس را نیز از دست می دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام