چهارشنبه منتظر عرضه اولیه دیگری در بورس باشید/ ۴ شرکت در صف انتظار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود گودرزی درباره انجام عرضه اولیه در بورس برای هفته جاری به ایرنا گفت: بطور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه ای در بورس خواهیم بود.

وی افزود: چهار شرکت زرماکارون، لیزینگ پارسیان، تامین سرمایه امین و تامین سرمایه تمدن آماده عرضه اولیه در بورس هستند اما هنوز شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود مشخص نشده که در اطلاعیه‌ای رسمی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

براساس این گزارش، در برنامه قبلی و مربوط به 7 خرداد، قرار بود 12 درصد از سهام "غزر" شامل 192 میلیون سهم با محدوده قیمتی 4300 تا 4550 تومانی هر سهم و سهمیه 150 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود که به دلیل لزوم شفاف سازی در مورد قیمت جدید ماکارونی ، این عرضه انجام نشد.

طبق بررسی های بورس پرس، زرماکارون سال 77 تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ساوجبلاغ به ثبت رسیده و فعالیت را با ظرفیت 45 هزار تن فعالیت در یک مهر سال 84 آغاز کرده است. سرمایه شرکت در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی هشت مرحله به 160 میلیارد تومان افزایش یافته است.

51 درصد سهام زرماکارون با 744 نفر نیروی انسانی به مرتضی سلطانی، محسن امینی، مهدی امینی و شرکت توسعه صنعتی غذایی زر هر کدام مالکیت 10 درصد از سهام و 19 درصد دیگر به آرش سلطانی تعلق دارد تعلق دارد. موضوع فعالیت اصلی شرکت تهیه و تولید و بسته بندی و خرید و فروش انواع ماکارونی های مختلف اعم از ساده و فانتزی و محصولات همانند از قبیل انواع رشته و لازانیا است.

سیاست تقسیم سود پیشنهادی شرکت برای سال مالی 98 و سال‌های پس از آن تقسیم حداکثر 90 درصد سود بین سهامداران است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام