معادن کوچک و متوسط و غیرفعال به بورس می آیند / تشکیل کارگروه ویژه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نعمت الله شهبازی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه ویژه استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای بخش معدن نخستین مصوبه این جلسه بوده به دنیای اقتصاد گفت: در این جلسه کلیات موضوع مطرح شد و نمایندگان تمام دستگاه‌ها موافق فراهم شدن زمینه ورود معادن به بورس بودند.

وی افزود: حاضران معتقد بودند استفاده از بازار سرمایه در بخش معدن موثر واقع خواهد شد و تاکید داشتند هرچه سریع‌تر مبانی حقوقی و قانونی این طرح بررسی شود. می‌توانیم با کمک بازار سرمایه مدل‌های استفاده از این بازار برای بخش معدن را فراهم کنیم. برای بخش معدن به‌ویژه معادن کوچک و متوسط می‌توان زمینه ورود به بازار سرمایه را فراهم کرد البته بخش معدن وارد بازار سرمایه شده است. مهم این است بتوانیم از ظرفیت‌های بازار سرمایه بیشتر از گذشته برای بخش معدن استفاده کنیم به‌ویژه برای معادن کوچک و متوسط و معادنی که غیر فعال یا معادنی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: موارد فوق در جلسه مطرح و مقرر شد این کارگروه تصمیم بگیرد تا موضوع را از لحاظ حقوقی، فنی، اقتصادی و ضوابط بازار سرمایه و قانون معادن و سایر قوانین بالا دستی بررسی کنند و راهکارهای مناسب را طراحی و پیشنهاد کنند تا شاهد بهره‌مندی بیشتر بخش معدن از ظرفیت‌های بازار سرمایه باشیم.

شهبازی تصریح کرد: این کارگروه در سریع‌ترین زمان آغاز به کار خواهد کرد در واقع این جلسه مقدمه‌ای بود برای تشکیل این کارگروه و بورسی شدن معادن و استفاده هرچه بیشتر از بازار سرمایه که به زودی انجام خواهد شد و راهکارهای عملیاتی شدن را جمع بندی و احصا خواهد کرد. با این شرایط می‌توان گفت که معادن بورسی خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام