احتمال استفاده همزمان از سیستم معاملاتی جدید برای تفکیک نمادها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله دهقان با بیان اینکه اقدامات فنی متفاوتی برای رفع مشکلات هسته معاملات در حال پیگیری است به اقتصاد آنلاین گفت: اکنون سامانه معاملاتی بورس و فرابورس از یکدیگر جدا هستند. نکته قابل توجه این است که امکان رسیدن به جمع‌بندی درخصوص قرار گرفتن سیستم معاملاتی دیگری در کنار سیستم معاملاتی فعلی برای تفکیک نمادها وجود دارد.

وی افزود: باید درخصوص این امر به جمع‌بندی رسید اما اقدامات و پشتیبانی فنی که برای این امر لازم است در حال برررسی توسط بورس، فرابورس و شرکت مدیریت فناوری بورس بوده و اگر امکان آن فراهم شود، سامانه معاملاتی دیگری در کنار سامانه فعلی قرار خواهد گرفت. نمادها میان این دو سیستم معاملاتی تقسیم می‌شوند ولی کاربران بیرونی، متوجه این امر نخواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بطور حتم برنامه‌هایی برای خرید هسته معاملاتی جدید و به روز رسانی هسته فعلی وجود دارد اما باید شرایط را نیز درنظر گرفت. اکنون در شرایط تحریم قرار داریم و همکاری با شرکت‌های خارجی، اقدام راحتی محسوب نمی‌شود. تلاش‌ها برای همکاری در حال انجام است ولی تحریم‌ها اثرگذار هستند.

دهقان تصریح کرد: مذاکراتی با برخی از کشورها و افراد درخصوص هسته معاملات و برخی از محورها انجام شده و منتظر نتایج این مذاکرات هستیم. زیرا این کشورها نیز باید تاییدیه‌هایی را دریافت کرده تا بتوانند این موضوع را اجرایی کنند. مشکلاتی که برای هسته معاملات ایجاد می‌شود مربوط به حجم معاملات و تعداد سفارشات است. این احتمال وجود دارد که با افزایش دو مورد اشاره شده، اختلالات تکرار شوند. سعی بر این است که با انجام اقداماتی این اختلالات کاهش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام