کولاک تابستانی بورس منجر به عبور شاخص از مرز ۱.۷ میلیونی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز، بازار سهام با تقاضای قابل توجه در نمادها و گروه های بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که با گذشت کمتر از یک ساعت، بازگشایی نماد شستا و رشد 37.6 درصدی قیمت سهام آن بر شاخص اثر بی سابقه 22 هزارتایی گذاشت و با ورود به کانال یک میلیون و 723 هزار تایی و ثبت رکوردی جدید همراه شد.

در ادامه معاملات هرچند که ناظر بازار از عدم تایید کلیه معاملات شستا به دلایل نظارتی و حذف اثر مثبت آن بر شاخص خبر داد اما رشد نرخ ارز و ادامه واگذاری سهام دولتی در قالب ETF ها به همراه ورود نقدینگی و خوش بینی به آینده ، زمینه تداوم رشد نماگر بازار و ثبت جهش روزانه شاخص با 80 هزار و 972 واحد و فتح قله یک میلیون و 736 هزارتایی را فراهم کرد .

به این ترتیب، بیش از 13.8 هزار میلیارد تومان در بورس و 5.9 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و شرکت های بزرگی چون فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، تاپیکو، مدیریت سرمایه گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر مثبت 4848 تا 1673 واحدی را بر شاخص داشتند .

بیشترین حجم معاملات هم به بانک تجارت، ذوب آهن، بانک ملت، کاغذ پارس به همراه بانک پارسیان با داد و ستد بیش از 796، 372 ، 253، 242 و 231 میلیون سهمی تعلق گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام