پرداخت ۶ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی و ۱۲۰ دقیقه خاموشی سال جاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، حسین صبوری با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق گفت: 70 درصد مشترکات الگوی مصرف را رعایت می کنند و با کاهش 10 درصدی مصرف می توانند شاهد کاهش 20 درصدی هزینه قبوض باشند و تمامی کسانی که نسبت به سال گذشته مصرف را کاهش دهند به ازای هر کیلووات 60 تومان پاداش خوش مصرفی دریافت می کنند. به طوری که سال گذشته 6 میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی پرداخت شده است.

وی افزود: هر ساله  300 ساعت طی 15 خرداد تا 10 شهریور،زمان بحران مصرف برق بوده که دو راهکار پیش‌رو داریم.اول اینکه با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری در هر سال، 5000 مگاوات سالانه به ظرفیت تولید برق اضافه کنیم که منطقی نیست و یا اینکه با مدیریت توأمان مصرف و سرمایه گذاری در بخش تولید،این 300 ساعت را مدیریت کنیم که راهکار دوم مورد توجه وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران ادامه داد: در سال 96 شاهد رشد 4 درصدی پیک مصرف برق بودیم اما از سال 96 به بعد با مدیریت مصرف،این میزان به 1.5 درصد کاهش یافته است.

صبوری گفت: بیشترین میزان مصرف تا امروز 4100 مگاوات در 31 خرداد سال جاری بوده و پیش بینی می شود اوج مصرف به 5200 مگاوات برسد و طبق برنامه باید 600 مگاوات مدیریت مصرف صورت گیرد.

وی افزود: مدیریت مصرف برق به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه مشترکان در ساعات اوج مصرف یعنی از ساعت 12 ظهر تا 16 و از 20 شب تا 23  از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف مثل اتو، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و ... خودداری کنند و دمای کولرهار گازی را روی 25 درجه و دور کولرهای آبی را روی دور کند قرار دهند.

صبوری ادامه داد: متوسط مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک در سال جاری 120 دقیقه بوده و در برنامه داریم که تا پایان سال آینده به 80 دقیقه کاهش یابد.سال گذشته مدت زمان انتظار مردم برای واگذاری انشعاب 18 روز بود که این میزان تا پایان سال 1400 به یک روز کاهش خواهدیافت.

انتهای پیام