شرکت ۴۳۰ میلیارد تومانی درج و آماده عرضه اولیه ۶ درصدی شد + مشخصات کلی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت توسعه مسیر برق گیلان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۶ تیر در نماد " بگیلان" و گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به عنوان صد و سی و یکمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۶ درصدی سهام بایستد. همچنین تعهد عرضه ۳ درصد دیگر جهت عرضه آتی به تشخیص فرابورس ظرف مدت شش ماه پس از عرضه اولیه از سهامداران عمده اخذ شده است.

طبق بررسی های بورس پرس، نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان ۱۰ آبان سال ۸۹ در راستای تحقق سیاست های اصل ۴۴ در قالب نقد و اقساط به شرکت توسعه مسیر برق گیلان واگذار شد. پرداخت اقساط خرید نیروگاه از سازمان خصوصی سازی در سال ۹۶ تسویه شد و در فروردین سال ۹۷ نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان از رهن سازمان خصوصی سازی خارج و سهام وثیقه نیز آزاد شد. این شرکت ۲۵ بهمن سال ۸۹ توسط کنسرسیوم خریداران نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان از سازمان خصوصی‌سازی به منظور انتقال دارایی‌ها و اداره نیروگاه فوق تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان به عنوان اولین نیروگاه سیکل ترکیبی احداث شده در ایران در طول بیش از ۲۷ سال فعالیت توانسته سهمی در خور در تامین برق مورد نیاز داشته باشد و علی رغم افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاه های حرارتی احداث شده در سال‌های اخیر، کماکان سهمی قابل توجه در تامین برق مورد نیاز دارد به طوری که در سال ۹۷ سهم نیروگاه گیلان از تولید ناویژه برق کل کشور ۲.۴۵ درصد بوده است.

این نیروگاه دارای دو بخش گازی و بخار است، بخش گاز دارای شش واحد گازی زیمنس مدل V94.2 با ظرفیت نامی هر واحد ۱۴۳.۲ مگاوات و ظرفیت عملی متوسط ۱۲۹.۳ مگاوات برای هر واحد و جمعاً ۸۵۹.۲ مگاوات ظرفیت نامی مجموع و ۷۷۵.۸ مگاوات ظرفیت متوسط عملی مجموعه شش واحد گازی به علاوه ۳ واحد بخار سیکل شده به واحد های گاز هر یک به ظرفیت نامی ۱۴۸.۸ مگاوات و ظرفیت عملی متوسط ۱۳۴.۲ مگاوات و جمعاً ۴۴۶.۴ مگاوات ظرفیت نامی و ۴۰۲.۶ مگاوات ظرفیت متوسط عملی سه واحد بخار که بر این اساس، نیروگاه گیلان دارای ظرفیت نامی مجموع ۱۳۰۵.۸ مگاوات و ظرفیت متوسط عملی ۱۱۷۸.۴ مگاوات است. راندمان تولید در این نیروگاه بر اساس گزارش آمار تفصیلی صنعت برق سال ۹۷ برابر با ۴۳.۸ درصد است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه این شرکت با ۳۳۷ نیروی انسانی بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان است. شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با ۵۱ درصد، سرمایه گذاری غدیر با ۲.۶۱ درصد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و سرمایه گذاری اهداف هر کدام ۲۳.۱۳ درصد، کارکنان نیروگاه گیلان ۰.۱۳ درصد و شرکت صنعتی و بازرگانی غدیر ۰.۰۰۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام