آخرین قیمت ۲۰ محصول ایران خودرو و سایپا با افزایش دو تا ۸۰ میلیونی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، در شرکت سایپا هر دستگاه پراید ۱۳۱با قیمت ۷۷ میلیون تومان، پراید ۱۱۱‌ با قیمت ۸۷ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ (وانت پراید)با قیمت ۸۷ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با قیمت ۸۸ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۹۷ میلیون تومان، ساینا با قیمت ۹۸ میلیون تومان و کوییک با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان نرخ گذاری شد.

در ایران خودرو نیز هر دستگاه پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس با قیمت ۱۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی هشت با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۱۷۳ میلیون تومان، دنا با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان و دنا پلاس با قیمت ۲۴۳ میلیون تومان نرخ گذاری شدند.

بررسی قیمت‌ها در مقایسه با هفته گذشته رشد دو میلیون تومانی پژو ۴۰۵، رشد چهار میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و سمند، رشد سه میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای و رشد هشت میلیون تومانی پژو ۲۰۷ اتوماتیک را نشان می‌دهد. در دسته مونتاژ‌ی ها اما افزایش قیمت‌ها چشمگیرتر است و صاحبان خودروها قیمت‌های بالاتری از مشتریان مطالبه می‌کنند.

امروز هر دستگاه هایما اس ۷ با رشد ۵۰ میلیون تومانی نسبت به یک ماه گذشته ۴۶۸ میلیون تومان، سراتو با رشد ۸۰ میلیون تومانی به ۵۵۰ میلیون تومان، جک اس ۵ با رشد بیش از ۵۰ میلیون تومانی به ۴۵۳ میلیون تومان، چانگان با ۳۳۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ با ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

کارشناسان معتقدند هرچند قیمت‌های بالایی برای خودروها اعلام می‌شود اما در حقیقت فروشنده و خریداری در بازار وجود ندارد. این روزها عرضه خودروسازان بهتر از هفته‌های گذشته است اما عامل اصلی نوسانات قیمت‌های خودرو در حقیقت نوسانات ارزی و افزایش قیمت‌ها در بازارهای رقیب نظیر سکه و مسکن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام