پاسخ به انتقاد اعمال سلیقه و استقبال از پیشنهاد رویه جدید برای عدم تاییدی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش در مورد عدم تایید معاملات دیروز شستا به بورس پرس گفت : این اقدام توسط بورس تهران و در حوزه مسائل نظارتی انجام شده و عدم تایید معاملات بر اساس مقررات از اختیارات مدیرعامل بورس تهران می باشد.

وی در برابر این نکته که برخی فعالان ، معتقد به رفتار سلیقه ایی ناظرین بازار سرمایه بوده و از نبود رویه ایی مشخص برای عدم تایید معاملات انتقاده کرده اند ، پاسخ داد : واقعیت این است که قانون و مقررات ، اختیاراتی به ناظرین داده که اتفاقا باید براساس هر مورد، اقتضایی رفتار شود . نه اینکه در همه موارد با یک رویه اقدام شود . بنابراین بسته به اینکه موضوع نظارت چیست و چه رویدادی با چه کمیت و کیفیتی رخ داده و چه تبعاتی دارد ، باید بر اساس آن عمل کرد و این اختیارات در تمام بازارهای سرمایه دنیا وجود دارد.

این مقام مسئول در مورد پیشنهاد برخی کارشناسان مبنی بر در نظر گرفتن رویه ایی جدید برای مواردی مانند شستا و استفاده از دامنه نوسان 10 درصدی در بازگشایی نماد شرکت ها در صورت وجود مسائل نظارتی و عدم تایید معاملات هم به بورس پرس توضیح داد: اگر چنین پیشنهادی مطرح شده و به سازمان بورس ارایه شود ، قطعا" استقبال می شود.

خدابخش ادامه داد: با تکیه بر چنین پیشنهادی ، می توان تبصره ایی تصویب کرد که در صورت عدم تایید معاملات سهام شرکت ها به هر دلیلی ، ناظر بورس مجاز است نسبت به عدم مچینگ اقدام کرده و نسبت به بازگشایی نماد با دامنه نوسان 10 درصدی اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام