چرا خودرو باید در بورس کالا عرضه شود؟ / آخرین وضعیت طلب قطعه سازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با اعلام اینکه بار‌ها اعلام شده قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود تا افراد به طمع کسب سود و سرمایه گذاری وارد این بازار نشوند، درباره عرضه خودرو در بورس کالا به میزان گفت: خودروسازان باید تمام مواد اولیه از قبیل فولاد، آلومینیوم، مس و مواد پتروشیمی را در بورس کالا خریداری می‌کنند .بنابراین بهتر است قیمت خودرو نیز در بورس کشف قیمت شود.

وی افزود: بیشترین واردات قطعات خودرو مربوط به قطعات الکترونیکی و برخی مواد پلاستیکی و پلیمیری است که تولید برخی از قطعات پلاستیکی توسط پتروشیمی‌ها آغاز شده تا این قطعات در داخل تولید و داخلی سازی آن‌ها افزایش یابد. برخی قطعه ساز‌ان هم با خطر تمام شدن مواد اولیه مواجه هستند و بیشتر از یک هفته مواد اولیه ندارند.

این فعال صنعت خودرو دربار مطالبات قطعه سازان از خودروساز‌ها هم توضیح داد: وضعیت پرداختی به قطعه سازان به هیچ وجه مناسب نیست و برخی شرکت های قطعه سا بیش از ۱۲۰ روز دریافتی نداشته اند. درحالی باید حداکثر یک ماه پس از تولید کالا ، هزینه پرداخت شود که قطعه سازان مواد اولیه را یا نقدی می خرند یا باید بخش زیاد را به صورت پیش پرداخت بپردازند و همین موضوع ،تامین نقدینگی را با مشکل ایجاد کرده است.

نجفی منش درباره حجم مطالبات از خودروسازان گفت: درحال حاضر ، مطالبات قطعه سازان ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و در سال جاری هم رقمی پرداخت نشده است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام